Autoleht kiiruskaameratest.Eelmises autolehes, ( 9. septembri ) väljaandes oli pikalt kirjutatud kiiruskaameratest, kiiruskaameratega seonduvatest müütidest ning Eestisse püstitavate kiiruskaamerate asukohad. ( Jutt käib Tln-Tartu mnt-st ) , kasulik lugemine igal juhul, kel vähegi huvi. Päris teravalt käis läbi see, et kiiruskaamerad paigutatakse kõik kahtlastesse kohtadesse. Kurvid, möödasõidualad jms. Samuti olid kirja pandud müüdid üsna mõttetud, juhi tähelepanu hajutamine jms, vb mõni india turist, kes siiamaile oma trabandiga sattunud on, ning oma ''eelmise sajandi'' seebikarbist üritab seda imeaparaati pildistada ( veel hullem kui püüab imeaparaadi abil endast pilti teha) võib tõesti avarii põhjustada.
Kasu või kahju?Kui küsida, et kas pooldan kiiruskaameraid? Siis ei teagi kohe, mida esimese hooga vastata, eks arvamusi ole nagu seeni, ühesõnaga igasuguseid. Toetudes teiste maade näitele, siis peaks neist kiiruskaameratest edaspidi rohkem kasu olema kui kahju. Igaljuhul ise arvan, et kasu on neist tõesti, kuigi häirib asjaolu, et ntks kiiruse 96 km/h eest võidakse määrata juba trahv.
Tsiklimehed/kaherattalised eelistatumad?Tsiklimehi eelistatakse sõidu- ja teistele juhtidele? Neil ju numbrimärk taga ja kiiruskaamera ei saa fikseerida?
Ei ütleks, et eelistatud. Üldiselt saab liikluses igaüks rohkem ära teha kui mõni kiiruskaamera. Asi on rohkem inimese intelligentsis kinni. Kui juht tahab kihutada, siis tehku seda nii, et kannatajaks jääks tema, mitte kaasliiklejad. Samuti kui õnnetus on põhjustatud kaherattalise poolt, siis on suurem tõenäosus, et eelkõige suurema kannatuse osaliseks satub just kaherattalise juht.
Piirajad sõiduautodele?Eelmises autolehes oli ka ka kirjas artikkel uue Ford Transit eco-st. Räägin sellepärast (nagu ka eelnevalt juttu oli), et autole on juba tehases paigutatud peale kiirusepiiraja ning üle 110 km/h pole sõita võimalik.
Liikluspolitsei töö kaotab mõtte?Ka sellest oli pikalt autolehes juttu, käis läbi lause: '' aga ametnikul on kerge öelda, et kaamera ju mõõdab kiirust, milleks raisata raha lisaks kaameratele?'' Vaevalt, et liikluspatrullid kuskile kaovad, pigem tuleb neid juurde, seega muutub nende töö kergemaks, suurema ala peale saab teostada suuremat/paremat/effektiivsemat kontrolli.
ÜldiseltOlles ise alles noor poisike, omades autot ning rohelist vahtralehte valgel taustal, siis.. Olen ka nii öelda mänginud '' ehtsat rullnokka'' , kihutanud, kuid olen ka omad vitsad saanud. Sõites eile maabussiga kodulinnast Tartusse tehti bussist ikka palju möödasõite, pean silmas just ohtlikke möödasõite, mille tagajärjed võinuks olla päris tõsised. Samuti toimusid möödasõidud üsna kurvilisel teel, esimesed 26km otepäält tartusse, palju pimedaid kurve, lühikesed sirged, künklik tee jms. Samuti peegeldas eilne bussisõit maabussiga ka bussijuhi proffesionaalsust. Nimelt Tartu-Võru-Luhamaa mnt-l Tatra orust üles, on pikk sirge, bussi taha kogunes ikka väga pikk kolonn, möödasõite polnud võimalik teha, kuna vastutulevaid autosid oli üsna palju ning kolonn väga pikk. Bussijuht tõmbas teeääres olevasse bussitaskusse ning lasi kolonnil minna oma teed (olgugi, et polnud vajadust selles peatuses peatuda.) Vot taolisi juhte oleks rohkem meie Eesti liiklusesse vaja.
Välja on ka pakutud Läti eeskujul laiendada teid / teha teeäärde möödasõidu taskuid vms. Tõesti, ebaeffektiivne kasutamine võib muutuda ohtlikuks meile kõigile, kuid mõnda kohta oleks vaja küll.
Sai küll pikk jutt, loodetavasti ikka teemakohane, igatahes pole lõpetuseks muud öelda, kui olgem ise liikluses teistele eeskujuks, Tallinn - Tartu mnt neljarealiseks ( tean, et kisa-kära selle ümber on olnud palju) ning püstitame ka kiiruskaameraid, et hoida edaspidi väiksemana arv ''hukkunud'' .