Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 14:19

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 24 Nov, 2011 15:50 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 22 Nov, 2009 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: 90% FIN
Sai siis suve lõpul soetatud Chrysler Grand Voyager. Kuna vaja oli diiselmasinat, siis ega eriti suurt valikut ei olnudki. Kriteeriumid olid lihtsad - ruumi maksimaalselt , pikka maad peab olema mugav sõita , lihtsama ehitusega, kiirelt muudetav kaubikuks ja kütuseks peab olema diisel .Ahjaaa..ja laeval peab mahtuma sõiduautode klassi :roll:
Sai uuritud tegelikult küll 2,8 mootoriga masinaid, kuid erinevate juhuslike jadade tulemusena sai soetatud hoopis 2,5 TD 99 aasta novembrikuu masin. Masin ise jänkistanist firma töötajate vedamise bussiks Euroopasse tulnud ja siis mõõtnud Saksamaa teid , siis sama firma esinduses Sveitsi teid ja siis läbi abivalmis türklaste minuni jõudnud;).Täiesti EU legaalne ja euroopa tuledega...
Kellal kopkas üle 200 kilo..kuid kes seda usub ...Hooldusraamat küll on aga see vastab arvatavasti tõele ainult selle aja suhtes , mil ta firma buss oli...
Osalenud Saksamaal ühes plekimõlkimises, mille tagajärjel vahetatud üks lükanduks, mingid liistud ja juhtmed(????)
Kuna ise erinevat masti jänkibussikestega pool elu sõitnud siis esialgsel vaatlusel midagi häirivat silma-kõrva ei hakanud. Kenasti sile, paar kriipsu-kraapsu siin-seal , mootor käis mõnusalt ja diisli kohta vaikselt. Lekked puudusid. Konditsioneer väljastas jääkülma õhku ja elektriasjad töötasid perfektselt.Cruise korras ja töötas. Paar vanusest tingitud pisipuudust ja ebapiisavast hoolest tingitud asja (tagaluugi avamise mehhanism "kange" , lükanduste kõik siinid liivased ja rullikud kinni)
Sisu oli küll kohati väheke nadis seisus , kuid kuna sellisele vanale autole on isegi Eestis hetkega vähemalt paar erinevat sisu võtta ei olnd vaja muret tunda. Seega tööautoks enam kui küll.
Kuna tööasjad tahtsid tegemist siis sai masin ruttu-ruttu Eestisse arvele võetud. ARK-s sai autot ametnike seltsis uuritud- puuritud ..selgus, et olemas isegi tüübikinnitus kuid vaidlus tekkis auto pikkuse ja kõrguse osas...Saksa ülevaatuse paberid näitasid üht ja tehaseandmed muud;) Pooletunnise mõõtmistöö tulemusel sai siis auto Eestis 7 cm pikemaks ja paar senti madalamaks :doh: (Oleks pidanud rohkem kola autosse viskama...)
Esmasel ülevaatusel mingeid anomaaliaid ei täheldatud - veermik superkorras, pidurid samuti,tuled-klaasid terved, mootoriga kõik ok...selliste näitajatega pidi vanu autosid harva nägema.. .vaid tulede valgusvihk oli veidike paigast, kuid ka need krutiti paika.
Niih..järgmine ülevaatus siis 2013 märts.
Peale arvelesaamist vahetatud tosool ja mootoriõli...õliks tavapärane Castrol nagu juba aastaid on olnud... samal ajal vahetusse küttefilter , õlifilter ja õhufilter.
Masin sõitis 2 kuuga 10000...kalla ainult kütet ja keera rooli..ei mingeid muresid.Ahjaa..masin pole veel tilkagi Eestis müüdavat kütet saanud...ainul põhjanaabrite Teboili kraami.
Kuna olen harjunud iga 10000 pealt õli vahetama, siis taas sisse uus õli. Õlivahetuse käigus avastatud, et veepumba juurest tosool lekib. Uurides ja puurides selgus, et veepumba laager läbi ja vaja uut veepumpa. Pump sai vahetatud ja samas ka kogu seda võllindust käitav rihm, Arvatavasti laagri kulumisest tingituna jooksis rihmaratas vist viltu ja näris veidi ühte serva. Ei midagi hullu , kuid vana rihma mina tagasi ei pane.Samas sisse ka uus kogus miinus 40 jahutusvedelikku.
Pumpa vahetades oli õhk igasugu sõnadest suht paks aga vahetatud ta sai :angry: Õnneks olen harjunud jänkide ebatavaliste asjadega tavaliste asjade juures
Samal ajal veermik kontrollitud..kõik endiselt OK.
Kuna vahepeal sai kõvasti maanteid mõõdetud, siis hakkas häirima liigne välismüra . Kuna oli natuke enam vaba aega siis sai bussi seinad-uksed katetest vabastatud ja pigimatiga üle kleebitud. Suurematesse tühimikesse sai veel lisaks helisummutamiseks viltmatti topitud-kleebitud.
Kuna salongi põrandakate oli paarist kohast kulunud ja ei näinud hea välja siis sai ka uus vaip peale rullitud. Tulemus sai päris talutav.
Peale seda pigitamist ja vaibatamist sai masin seest päris vaikne :thumb: Pluss lisaks auto sisemusest leitud visiitkaardid, pastakas,mõned väljamaa rahad, kirjaklambrid ja kommipaberid said nüüd sealt minema;)
Kuna masinal klaasipinda liiga palju ja tunne nagu akvaariumis siis kiletatud kõik juhist tahapoole jäävad klaasid.Tagantjärgi mõeldes oleks pidanud ikka dark black kile panema aga see selleks..võib ju teise kihi peale vedada
Aga ilmad läksid järjest pimedamaks ja vihmasemaks...avastasin öösel sõites , et jänkide tuled ei kõlba järjekordselt kusagile. Tavalise pirni asendamine mingisuguse night breakeriga ei muutnud suurt midagi. Vahetus 90/100 no name pirniga andis pisikese tulemuse, kuid juhtmed ja latern ise kuumenes kiiresti ja liiha ohtlikult kuumaks. Mõeldud - tehtud. Järgmisel päeval masin garaazi ja hakkasin siis tulesid "tjuunima". Kokkuvõttes sai masinale peale erinevate variantide proovimist ette aretatud H4 bi-xenon 6000K. Paigaldatud lisaks "Siriuse" lisatuled , millese ehitatud tavapirni asemele H3 xenon 6000K. Valik langes "Siriuse" kasuks nende soodsa hinna tõttu (32 eurorubla tk.)..samasugused "Hellad" ja "Bosch" laternate hinnad olid kordades(!!!!) ägedamad. Ja sisulist vahet nagu polnudki...pluss pandud esimestesse parktuledesse pirnid 6SMD lediga.Sobib kenasti 6000K värviga.Lisaks vahetatud ledide vastu ka luugil olevad numbrituled, sest peale 4-5 luugi kinnipanekut oli pirnil jälle hõõgniit katki.
Esimene proovisõit ja tulede paikakruttimine toimus tühjal sirgel külateel...VAAAAAUUUU.Tundsin end vedurijuhina, sest tee oli kogu valguspargi sisselülitamisel valge nagu päeval. Koguvõimsuse valgusvihus maanteel lahedalt näha GPSi järgi 800m. kaugusel olev liiklusmärk..Super... ja kui aus olla siis mind ei huvita, mida :cop: sellest arvavad . Pooltuled reguleeritud veits madalamaks ja kontrollitud, et vastusõitjaid ei pimesta. Aga noh seaduse ees olen patune. ;) .Samas sai vahetatud ka kojamehed...nii pikad kui sinna mahtusid;)..oli vist 26"...kasulik tööpiirkond suurenes küll. Sama sai tehtud ka tagaluugi kojamehega.
Teiseks häiris jubedalt asjaolu, et sõites vihmas ja akent avades hakkas vesi kohe esiklaasilt tuppa pressima. Selle vastu sai paigaldatud nn. päikesesirmid ja kuna samast paigast leidsin ka plastliistu kapotile siis sai ka see ligi võetud. http://www.mangust.ee/aks/index.html
Häirima hakkas originaalmaki heli seadistamise piiratus.Kõlarid on väga OK(Infinity) Seega sai välja roogitud originaal ja asendatud 1 Din stereoga
http://www.onlinecaraudio.co.nz/Panasonic_CQ_DX200_Discontinued_2009_2010_Model_
Valik langes sellisele asjale seetõttu, et sisaldab mulle tarvilikke vidinaid-sisendeid ja muidugi DVD võimalus...no ja loomulikult hind. Adapter to 1 din sai kusagilt poest vaadatud ja pistikumajanduse leidsin oma garaazist asjade hulgast ,mida on aastatega kogunenud;).Samas korrastasin kogu seda juhtmemajandust seal armatuuri all ja varustasin siltidega, et teinekord lihtsam oleks;) Lisaks sai paar juhet ja pandud paar lülitit edaspidiseks :tants2: Toodud eraldi välja tulevase monitori toide ja lisa sigaretisüütaja vasakule Gps-i jaoks
Tegevusplaan koostatud järgmiste asjade jaoks...udutuled muuta xenonideks , mingisugune autonoomne eelsoojendussüsteem, autosse istutada ekraan, võtta ette midagi istmetega(kuna puudu istmesoojendus siis istmekatetena kasutan hetkel 12 cm pikkuse karvaga lambanahku :P ) ,stanged-liistud kerevärvi , astmelauad, sisevalgus ledide peale ,puldist avanev tagaluuk ja suveks suuremad veljed...irwww..kokkuvõttes läheb ostuhinna jagu raha veel kindlalt sisse...
Ja siis ongi jälle tööautost saanud pere eurotripi masin :pidu: ...ja taas pole mul tööautot :doh:


Viimati muutis KillerCarrot, Neljapäev 24 Nov, 2011 17:10, muudetud 2 korda kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 24 Nov, 2011 17:05 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Neljapäev 29 Dets, 2005 1:56
Postitusi: 4720
Asukoht: E-R Tartu, LP Rakvere
Mobiil: 5211502
Vapper ehitus.
Tulede poole pealt jah.. patune oled, kuid võid mõelda tuuningtuled + automaatne kõrgusereguleering mingi muu laksu pannud masinalt... siis peaks olema OK, sest tuledepesurid on juba olemas.
Egas muud, kui jõudu ja selget mõistust masina ehitamisel

_________________
Ei ole olemas õiget teed aga ka mitte valet teed. On raskeid teid ja on kergeid teid. Tähtis on see, et teelise siht on selge, samm on kindel ja king ei pigista. Kõik muu selle ümber on tühi pläma :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 24 Nov, 2011 17:14 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 22 Nov, 2009 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: 90% FIN
Ei ole leidnud normaalseid(loe:minu maitsele) vastavaid tulesid. Olen korra näinud Poolas masinal ees aga kahjuks oli vastusõitev...muidu oleks ehk kannatanud uurida.Tundusid olevat luuptuled...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 22 Juul, 2012 13:11 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 22 Nov, 2009 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: 90% FIN
Nonii..nagu öeldud on tööautost siis saanud taas eurotrippimise masin :doh: Just tagasi pea 10000 km sõidult Eesti-Läti-Leedu-Poola-Ukraina-Rumeenia-Ungari-Slovakkia-Poola-Leedu-Läti-Eesti. Kui aega leian siis teen ehk pisikese jutu kusagile reisiteemasse..Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 18 Okt, 2012 14:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 12 Okt, 2012 23:03
Postitusi: 22
Tundub et pildi materjaliga oled väga kitsi. Muidu väga positiivne teema. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Veebr, 2015 15:17 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 22 Nov, 2009 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: 90% FIN
Tere siis taas. Ootamatult avastati auto paisupaagist õliplöga...õlis jahutusvedelikku pole. Masin kiirendab ja käivitub nagu alati ja ainuke mure ongi see õliplöga ja õlikadu jahutusvedeliku kaudu... On mõtet hakata nokitsema või on targem arvelt maha võtta ja pulkadeks müüa????


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 03 Mär, 2015 10:55 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 871
Asukoht: Lääne-Virumaa
KillerCarrot kirjutas:
Tere siis taas. Ootamatult avastati auto paisupaagist õliplöga...õlis jahutusvedelikku pole. Masin kiirendab ja käivitub nagu alati ja ainuke mure ongi see õliplöga ja õlikadu jahutusvedeliku kaudu... On mõtet hakata nokitsema või on targem arvelt maha võtta ja pulkadeks müüa????


Millised on arengud?

Parandamatu optimistina soovitaksin juppideks maha müüa. Selle isendi diiselmootorit jäädki remontima.

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 28 Mai, 2015 20:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Pühapäev 22 Nov, 2009 17:51
Postitusi: 65
Asukoht: 90% FIN
Ajapuudusel pole tahtmist tegeleda ja sellest tingituna müüa tervikvarana. Jupitamiseks pole lihtsalt aega. Masinat kasutatud heaperemehelikult ja hoitud liikvel. Kindlustus ja ülevaatus lõppes märtsi kuuga ära. Võimeline kindlasti ise sõitma ja käivitub kenasti. Ainuke suurem probleem ongi see õliplöga paisupaagis.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 48 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia