Soetatud sai siis endale Chrysler Stratus LX, automaatkastiga, mootoriks 2,5 V6, väljalaskeaasta 1997 ja värviks lilla metallik. Pole eelnevalt omanud ühtegi Chryslerit ja üldiselt on see isend mu esimene täitsa isiklik auto. Väike lugu siis ka sellest, miks sai valitus just Chrysler Stratus:
Eelnevalt sai tegelikult auto24-st välja valitud Audi 100 c4, aastast 93, kuid kui autoaeda autot vaatama läksin, oli Audi liikvel ja sellega lähemalt tutvuda polnud võimalik. Edasi sai siis liigutud Raadi autoturule, lootusega seaalt mõni teine isend välja valida. Otsingud jäid tulutuks, kuid seal toimus mu esimene kokkupuude Stratusega. Konkreetsel Stratusel oli hind siiski liiga kõrge, kuid sel hetkel teadsin juba täpselt, et see ongi auto mida endale tahan. Koju jõudes veel veidi eeltööd internetis ja umbes 2 nädalat tagasi saigi Tallinnast Stratus koju toodud.
Olles auto ära ostnud ning sellega vaid mõnikümmend kilomeetrit sõitnud, sain peatudes juba halva üllatuse osaliseks-kui mootori seiskasin, oli auto juures tunda õlikõrbelõhna ning kapoti alt kerkis õrnalt tossu. Asusin asja uurima, ning avastasin auto alla kiigates, et kogu karterivann ning osaliselt ka põhi on õline ja õlileke on suur. Sai siis mootoriõli juurde ostetud ning koju sõidetud. Õnneks lahenes see probleem juba järgneval päeval lihtsalt ja odavalt, leke pärines õlifiltrist, mille korpus oli katki. Välja said vahetatud filter ja õli ning sõit võis jätkuda.
Järgmine probleem ilmnes umbes nädal peale auto soetamist-automaatkäigukast läks avariirezhiimi, st toimisid käigud R, N, L, 3 kuid D vaid kuni teise käiguni. Sai siis kontorollitud üle kasti õlitase ja kuna mehaanilise poole pealt tundus kõik normis, külastatud kahte diagnostikut kodukandis ja sealt abi saamata (puudusid vastavad programmid ning Chrysleri mootori- ega käigukasti ajusse ei saadud ligi) suundusin Tartu Silberautosse. Silberautos viidi läbi diagnostika, kustutati ajus salvestunud vead, "õpetati" automaatkast uuesti välja ning muudeti ajusse salvestatud rehviparameetrid vastavaks rehvidele, mis autol parasjagu all on. Alguses toimis kõik nii nagu peab, automaatkast toimetas ning meel oli rõõmus, kuni hetkeni mil esindusest ära sõites vast 10km hiljem käigukast jälle avariirezhiimi läks. Ega siis midagi, tagasi esindusse ja uus diagnostika. Avastati, et midagi on valesti overdrive`i solenoidis või selle juhtmestikus. Eile sai ka see viga likvideeritud, kurjajuureks oli solenoidiploki pistik, millest juhtmed jooksevad edasi automaatkasti ajusse, nimelt oli pistikusse kuidagi sattunud õli....mille päriolu on siiani teadmata. Peale pistiku puhastamist toimetab kast nüüd jälle nagu kellavärk
Auto juures leidub muidugi ka pisivigu: ei toimi signaal ega tahhomeeter, juhipoolne peegel vajab väljavahetamist ning üks rehv tühjeneb pikkamööda (üle paari päeva vaja rõhku lisada). Kuid üldjoontes olen rahul, peale kahenädalast sõitmist ei kujuta küll enam ette, et võiksin endale üldse mõnda teist autot tahta. Alustades mootorist, millega on võimatu maanteel kellelegi jalgu jääda ja lõpetades nahksisu, püsikiirushoidja, elektriakende ja muude lisadega...lihtsalt super