Tänane kuupäev Laupäev 27 Apr, 2024 19:15

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: martj: Town & Country 94
PostitusPostitatud: Teisipäev 14 Sept, 2010 1:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Tere.

Olen neid lehekülgi külalisena suht palju uurinud kuid nüüd siis värske chrysleri omanikuna otsustasin foorumi seltskonnaga liituda. Minu esimene enda nimel olev auto oli Chrysler Sunbeam aastast 75, tõsi - see oli küll täiesti euroopa tehaste toodang, tuntud ka kui Talbot/Hillman Avengeri nime all, nüüd siis "Päris" Chrysler. Sain oma eelmise sõiduki müüdud ning peale mõnenädalast otsimist jäi silma siis see masin:
Pilt

Milline selle auto ajalugu on - täpselt ju ei tea. Paberites on kirjas, et auto on veerenud salongist välja USA-s. Sealt edasi on ta rännanud Euroopasse, eelmine omanik tõi masina Eestisse ca 2005.. ehk, kui mälu ei peta. siin on sõidetud mingi perioodi taksot ( ühe TÜV märge ja poole aastat tagune intervall eelmises passis), proovisõitu tehes midagi otseselt silma ei hakanud, mis ostusoovi oleks kõigutanud.
Vead . Kliima ei tööta, paistab- süsteem on tühi. Kas torustikus on lekkeid või ei, kas kompressor käivitub - ei tea, pole veel testida saanud. Püsikiirushoidja ei toimi. Proovisõidul ei näppinud, kuna eelmine omanik ka kohe teatas, et pole korras. ARK- st tulles näppisin neid nuppe roolil ja ka airbagi tuli hakkas selle tagajärjel põlema. Pakun, et äkki see lintkaabeöl roolisambas - Kui sellega esindusse lähen , huvitav, mis numbrid mulle öeldakse?.. võibolla annab parandada.. ma olen kunagi mingitel neid jootnud...
Siis- taga on õhuga reguleeritavad amordid - surve jookseb ööpäevaga maha. Kas katki on amort ise või voolikud - maas on seda natuke ebamugav testida.
Mul peaks olema MB Vario kompressor -12 voldiga töötas küll - selle võiks ju külge aretada - saaks nupust rõhku juurde lasta kui vaja.
Mootoriks 3,8 ja käib päris ilusti, kast vahetab käike ka hästi sujuvalt ja pehmelt, mul on kaks automaatkastiga masinat olnud - MB 124 ja audi 100 "Sigar", Mõlemil oli käiguvahetus palju rohkem tunda. (Audil muidugi eriti..)
ja muidugi - esituled on sama kehvad või natuke veel hullemad, kui mu eelmisel Sharan- tüüpi liikuril. Kas poleerimine parandab olukorda..? Tuleklaasid peale vaadates suht viisakad, pole kollakad ega tuhmid mitte sugugi... Xenone ei tahaks hakakata külge aretama, mulle meeldib selline rahulik stressivaba kulgemine ning ei soovi endale liigset liiklusmiilitsate tähelepanu. Lisaks pole ma veel näinud H4 pesasse sobivat xenon komplekti, mille valgusvihk oleks korralik ning hind ka seejuures veel mõistlik (+pesurid + regulaatorite automaatika alates ca 3500 EEK) Äkki on mingeid alternatiive..?
.. Positiivse poole pealt see, et ära harjub ikka väga kiirelt nende kõigi mugavustega. Ahjaa, elektrooniline näidikupaneel toimib praegu küll nii, nagu raamatus kirjas - st. mulle tundub, et kõik korras. Infinity originaalraadio heli on ikka päris hea, kunagi tuleb ilmselt lahti harutada ja lasersilm ära puhastada, mõnda plaati ei taha hästi mängida. Mul on küll ka Blaupunkti Bremen MP74, mis oli 2004 tippmudel kuid originaalraadio on palju õigem sellises autos.

Ahjaa - teatud kohtades sõites - siis kiirendades ja pidurdades nagu tiriks kergelt vasakule kuid 100% ei saa seda väita, teed on sellised nagu nad meil siin on. Teiseks- rehvid on mingid 15" lamellid hetkel all, ma ei tea, mis sel auto tegelikult rehvimõõt olema peab - uurin.

Praeguseks siis nii. Kel midagi huvitavat taustainfot selle masina kohta- ärge siis enda teada hoidke

Parimat!
Mart


Tagasi üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Town & Country 94
PostitusPostitatud: Teisipäev 14 Sept, 2010 9:18 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev 06 Juun, 2006 18:26
Postitusi: 367
Asukoht: Pärnu
Nagu lugeda võis siis igav sul just ei hakka :) Kui masina üle käid siis saad kindlasti väga hea liikuri. Mulle ka meeldib see vanem keremudel, kohe eristub massist oma kandilisema kujuga. Igal juhul nael kummi ja käed õliseks :hi:

_________________
Selge mõistuse esimeseks eelduseks on enamike arvamusega mittenõustmine. Oscar Wilde


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 15 Sept, 2010 0:50 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Arvad, et laternas on H4? Ma usun, et tal on usa-spec esituled ja sellest ka vilets valgustusjõud.
Kui amordisüsteem laseb õhku läbi siis vist pole kasulik kompressorit pidevalt taga hoida, sest see ei pruugi olla mõeldud pidevaks töötamiseks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 15 Sept, 2010 11:33 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
Ka H4 tuled ei kannata kriitikat, täiseti BS.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 16 Sept, 2010 0:31 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Kui mul Chrysleri mõte oli kinnistumas, vaatasin ka uuema kerega (96 ja edasi) sõidukeid kuid mulle tundus, et see vanema kere puhul on istumina kuidagi veidi kõrgemal..

Esitule laternas on H4, see on kontrollitud fakt. Õhuamortide kohapealt väljendasin end võibolla pisut ebaselgelt - loomulikult hoiab siis kompressor seal vajalikku rõhku sõltuvalt koormusest, automaatsüsteemidel on seal silla kõrguse andur ning elektroonika, mis asja juhib Käsitsi juhtimise puhul oleks lahendus aknatõstuki lüliti, lisaks võiks leiutada mingi rõhuanduri, mis ei laseks survet liig kõrgele minna... noojah, need on ainult uitmõtted, kuidas asi realiseerub, eks see paistab.

Igapäevasõidukiks ma seda jätta ei tahaks, parkimine on mõnes kohas suht tülikas.. Ja ega pöörderaadius just väike pole. Tal ikka teljevahe on nii palju suurem, et seal, kus varasemalt sharaniga tegin tagasipöörde, pean nüüd palju suurema kaare võtma.

Paar päeva olen nüüd sõitnud ja mõne dotsad ka ca 500 kg käruga, keskmine kulu on kusagil 12 l tuuris, linn.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 03 Dets, 2010 1:50 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Kuna tänaseks on igapäevaselt kulgetud ca 2,5 kuud siis on ka vahepeal üht-teist, millest oleks just siin paslik pajatada. Kõige värskem lugu räägib sellest, kuidas novembri viimasel päeval põles läbi esitule pirn ning kuna ma pidin linnas parkimisplatsil ootama, pidasin plaani aeg sisustada kasulikult hoolimata pidevast lumesajust ning külmast. Tehtud- mõeldud. Eemaldasin tule pistiku ning reflektori taga oleva kummist tolmukaitsme. Seejärel vana pirn välja ning - oh üllatust - klamber, mis fikseerib pirni - võttis nõuks oma kohalt lahkuda ning kukkus tule taha. Proovisin seda sealt välja õngitseda kuid kuna sain haarata vaid sõrme otstega siis libises klamber näppude vahelt ning kukkus kuhugi pimedusse. Sellega jäi kogu mu püha üritus katki. Täna vaatasin taskulambiga hoolikalt ning leidsin kadunukese stange seest. koukisin klambri traadist konksu abil välja ja asi lahenes õnnelikult. Tundub, et esitule kätte saamiseks peab ka tiiva seest rattakoopast logari ära võtma ning kinnituspoldid lahti laskma. Parktule pirnile ei pääse küll muud moodi ligi.. Ja iluvõre kinnitub nurkadest 4 kruviga, millest suutsin võre tagasi panemisel kohe ühe ära kaotada. Huvitav, kas algselt on mõeldud , et auto keeratakse iluvõre ette kruvimiseks tagaluugile püsti..? (ilmselt on õige vasdtus magnetotsaga kruvikeeraja)
Siis, kui lumi maha sadas, tundus, et selle autoga pole üldse võimalik lumes sõita kuid peale rehvide vahetamist pidin oma arvamust muutma. Tänu automaatkastile vajab natuke teistmoodi tunnetust, et ära tabada hetk enne , kui ratas all ringi käima hakkab. Saab sõita küll. Soojaks läheb päris mõnusalt, (ja kiiresti) Eelmise autoga seda ohtu polnud (Alhambra 1,9 Tdi)
Tagaluuk ei taha alati avaneda - eriti hommikuti. Küllap aitab tihendite määrimine mingi silikoonõli taolise ollusega ning täna avastasin parempoolset kurvi võttes esisillas mingi totra kägina, nagu oleks mõni õõtsapuks või midagi sarnast.
Nojah, enne lume tulekut sai ka õlid ja filtrid vahetatud, muud suurt polegi teinud peale bensiini paaki valamise.
Ahjaa- rehvidest ka. Ukse sees on silt, kus seisab, et 205/70 R15 on rehvimõõt. Kas kasutab ka keegi sarnase auto omanikest sellist rehvi või on midagi muud all. Suveks 215/65 peaks sama kõrgusega olema kuid hetkel on mul 195/65, mis ilmselgelt on tunduvalt madalama profiiliga kui ettenähtud mõõt. Muidugi, kui kellelgi on nelja üleliigset velge, võib mulle pakkuda.

Tänud, et viitsisite lugeda:)

Mart


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 15 Juun, 2011 2:20 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Tere taas.
Pea aasta hakkab täis saama ning kogemusi hulga juures. Loomulikult on masin igapäevases sõidus olnud ning pühapäevaauto staatusest pole veel juttugi.
Talvel soojeneb väga hästi - kõik, kel on teavad ilmselt isegi ning kes kahtlevad - soovitan julgelt.
Eelmisel autol oli istmesoojendus kuid kuigi on tegu nahkistmetega- lisasoojendusest ma puudust ei tundnud. Uuematel voyageridel olen näinud esiklaasi servas soojendust, kojamehed hoiaks see ilmselt sajuga paremini puhtad. Läbivus - sõitsin küll korra põhja peale masina kinni kuid kui mõistusega sõita, ei saa väga nuriseda. Meie tingimustes muidugi on AWD parem kuid saab ka nii hakkama. Lukkude ja käivitusega null probleemi, kõik töötas suurepäraselt. Amordisüsteemis, muide püsis surve sees novembrist kuni aprilli lõpuni. nüüd soojaga vajub rõhk jälle maha.
Tuled pole kuidagi paremaks läinud ja natuke aitavad ainult eredama valgusspektriga pirnid, mida aga vahetad sagedamini. Siis rehvidest. Raamat ütleb, et 205/70/15. Ma leidsin suveks 215/65. Suht sama. Kui on ette nähtud kõrgem profiil, siis ilmseltr põhjusega. Igatahes meie tänavatel läks minek jupp maad pehmemaks. KLiima panin täis ja peab ning toimib siiani, imelik, miks eelmine omanik ei viitsinud ära täita.. Remontinud olen ka. Nimelt lõppes kapoti alt kostuv kõrin (pidasin seda pingutusrulli või kliimapumba laagri hääleks) aurupilve eraldumisega. Õnn oli, et sõitsin just koduõue, kui veepump lõplikult ära kulus. Laagritest polnud midagi järgi. Loomulikult suutsin veepumpa maha keerates ka kaks polti korpusse ära murda kuid üks õnnestus välja puurida ning teisele sai keevitusega otsast kuuma antud nii, et tuli ka lõpuks välja.Nüüd on uus veepump paigas ning ka pingutus- ja vabajooksu rull vahetatud. Kliimapumba laager ootab veel oma järge. Kui juba, siis ka see. Olen näinud, mis juhtub, kui kliima pumba laager kinni jookseb.
Üks üllatus tabas veel. Nimelt kadus auto tõstmiseks ette nähtud kronstein roostetamise tõttu kuhugi küljekarbi sisemusse. Kui auto pilti vaadata - loomulikult jääb see kõik plastiku varju. Igatahes ootavad ka väiksemad keretööd ees kuid hetkel ma väga ei muretse.
Ja oma kolmesele tagaistmele otsin endiselt peatugesi ehk sobivat seljatuge või koguni tervet istet.Kui kellelgi on - andke teada.

Mart


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Juun, 2011 0:32 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
Selle originaalmõõdus rehvi valik on väga väike ja ma ei usu, et eriti paljud originaali kasutavad. Ise kasutan R16 215/55 suvekaid ja R15 195/70 talvekaid. Mõlemad on pisut väiksed. Ameeriklased üldiselt paistavad jah kõrget profiili armastavat. Mingitest 80'alguse usa filmidest on silma jäänud, et tüüpilisel keskklassi autol nagu näiteks chevy caprice paistab olevat kuskil 13-14" velg ja 80 kanti jääv profiil. See on eurooplase mõistes maasturi rehv.

Millistest parktuledest räägime? Kas originaalidest mis on kollased e. suunatule pirnis on kaks niiti? Sel juhul peaks suunatule kupatust kinni hoidma 1 torx peaga kruvi ja üks torx polt. Kruvi on väljaspool servas poritiiva peal ja polt on kapoti all suunaga ülalt alla. Aga kuivõrd sul on seal juba H4 laternad, siis võib olla on ka parktuli hoopis midagi muud. Minu autol (Dodge Caravan '93) oli keegi eelmistest omanikest ise puurinud valge gabariidi pirni pesa jaoks põhilaternasse augu ja originaalse kollase gabariidi juhtmed läbi lõiganud. Ülevaatusel asja arutades lubati mul taastada originaalseis e. kollane gabariit ja seda ma ka tegin.

Esiotsaga lumevalli ega üldse millegi otsa sõita ei soovita, sest kõige madalam punkt esiotsas paistab olevat käigukasti karter.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 26 Juun, 2011 10:56 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
1994 Dodge Caravan

Liitunud: Kolmapäev 08 Juul, 2009 22:49
Postitusi: 345
Asukoht: järvamaa
Mobiil: 56370336
mina kasutan täiesti originaal mõõdus rehve :roll: , aga valik on nendel eestis kehva. :angry: Üldjuhul pole neid üheski rehvifirmas kohapeal olemas, tellimise peale tuuakse ja hind on ka suht krõbe.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Juun, 2011 0:12 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 11 Juun, 2006 12:37
Postitusi: 501
Asukoht: Harjumaa
eero kirjutas:
...Sel juhul peaks suunatule kupatust kinni hoidma 1 torx peaga kruvi ja üks torx polt. Kruvi on väljaspool servas poritiiva peal ja polt on kapoti all suunaga ülalt alla...

Tuli meelde, et iluvõre tuleb ikkagi ka ära võtta suunatulede eemaldamiseks.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 30 Juun, 2013 1:32 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Tere taas. Harva satun siia - ju sii pole väga kurta.
Aga siiski on üht-teist nokitsetud, kui järele mõelda.
2011 oli auto veel igapäevases kasutuses , talvel külmaga lõpetas soojendus oma töö ning isegi kinnastega oli külm sõita. Siis olid küll vahepeal müügimõtted kuid katkise auto eest ei saa ju ka midagi. Niisiiis ilmade soojenedes asusin rajama juurdepääsu salongiradikani. Selle käigus tekkis uskumatu kogus erinevaid armatuuri detaile ja kruvisid -polte. Aga vahetatud sai ja kodustes tingimustes täiesti võimalik.Oli veel üks ehmatus seoses salongiradikaga: nimelt välja lekkinud tosool jooksis otse kompuutri plokki sisse, näidikud hakkasid tont teab mida näitama ja mingeid anomaaliaid tekkis veelgi. Korralik pesu, kuivatamine ning trükkplaadi lakk aitasid mured lahendada.
Tagaamortide õhusüsteem sai ka remonditud, üks õhutorudest lelkks kuid webasto kütusetoru jupi ja loctite liimiga sai asi korda.
Karteri põhja korgi kinnikeeramisel hakkas kusagilt lähedusest õli tilkuma, põhi oli korgi kõrvalt kannatada saanud ja ju seal miski pragui tekkis. US partsis oli uus laos, maksis suhteliselt eimidagi ja alla ta läks. Teie võibolla juba teate, mis kõik karbis kaasas. Mulle oli täielikuks üllatuseks, et on spetsiaalsed vardad, mille keerad poldiaukudesse ning lükkad karteripõhja koos tihendiga järgi. Ühelgi euroopa autol pole säärast luksust kohanud
Siis kaheaastane proovis suunatule kangi küljest murda, see tal ei õnnestunud kuid nüüd lülituvad kojamehed aegajalt ise sisse. Vahest kaob see probleem ära, siis jälle tekib. Just suunatule kangi liigutades. Nüüd on nii juba aasta kuid pole veel vahetuseni jõudnud.
Teine mure on veel tekkinud - väljalaske torustikku on mingi pragu tekkinud - suht etteotsa kuid peaksin kanali peale saama, et näha, mis lugu sellega on.
Ja raadio on piime. Mängib küll kuid pilt tuleb ette harva. Nii, et nokitsemist ikka nagu oleks.
Kuna hetkel on autol küljes euroopa variandi tagatuled, siis olen pidanud plaani, kuidas saaks elektri nii ümber teha, et originaaltuled tõõtaks nii, nagu ette nähtud ning TÜV ajaks tõstaks euroopa tagatuled külge. Kas ilma uute juhtmete vedamiseta saaks.... See on rohkem selline uitmõte.. Aga jah, euroopa tuled oli lihtsama vastupanu tee kuna ümmarguste Hella tagurdus- ja udutulede installeerimine tagastangesse osutus tõeiselt töömahukaks ettevõtmiseks ning nii jätsingi selle ürituse pooleli.

Järgmise korrani!

Mart


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 20 Aug, 2013 22:24 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 13 Sept, 2010 1:02
Postitusi: 12
Jutt sellest, et väljalasketorustikuga oleks midagi hullu lahti ei vastanud sugugi tõele - nagu lähemal vaatlusel selgeks ka sai. Põhisüüdlane oli kollektori ja torustiku liitekohas istuv tihendrõngas, mis oli kaheks tükiks murdunud. Kui nüüd teoriteseerida, siis kuuma mootoriga lumehange parkides saaks midagi sellist korda saata? Tihend koosneb mingit malmi taolisest sulamist. Uue paigaldamine 10 minutit, vana eemaldamine 3h. No ma alguses proovivin klambri polte lahti keerata, alustuseks (tollmõõdus)võtmetega, jätkates tangidega. Ühe poldi saingi tangidega lahti, teist üritasin muuhulgas ka õhutikksaega läbi närida kuid peale 3-ndat tera ma loobusin. Mis materjalist nad neid polte teevad?? Asja lahendas pisut hirmu ja ketaslõikur.No tõepoolest on seal pisut kitsas. Aga ei, US partsist sai uue tihendi ja nüüd on jälle elu vaikne, pole vähemalt piinlik sõita.
Kui aga tulede teema päevakorda võtta, siis ma tõsiselt kaalun USA tagatulede tagasipaigaldamist... Võimalus on muidugi stange alla kruvida neljakandilised udu- ja tagurdudtuled, TÜV oleks rahul...
Avastasin , et sellised asjad on olemas http://www.ebay.com/itm/Type-1-3157-3757-3457-4057-3047-3357-dual-color-39-39-led-light-bulb-Resistor-/170933888135 Idee poolest pistad oma tagurdudtule klaasi alla ja on nii suunatuled kui tagurdus ühe klaasi all. TÜV peaks idee poolest rahul olema kuid LEDi sinakas valgus ... no ma ei tea, ei sobi ju..


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 21 Aug, 2013 22:24 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 985
Asukoht: Raplamaa
Esituledega on võimalus saada asja paremaks. Mõõda ära tulesse tulev pinge. Kui see on liiga erinev laadimispingest, siis pane releed vahele. Võtad praeguse tulevoolu ja kasutad seda relee juhtimiseks. Toite tuledele võta otse aku pealt ja viid releedesse. Sealt edasi juba tuledesse. Nii jõuab kõrgem pinge pirnini ja tuled läehvad oluliselt paremaks.
Tegin sedasi oma kunagise 'sigar' Audiga ja sai sai oluliselt paremaks.

_________________
2011 Dodge RAM Longhorn
2020 Passat Executive


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 93 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia