Tänane kuupäev Neljapäev 28 Mär, 2024 18:28

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev 28 Mär, 2010 1:36 
Eemal
CHR Club
CHR Club
Kasutaja avatar
2002 Chrysler Voyager

Liitunud: Pühapäev 19 Veebr, 2006 16:02
Postitusi: 1602
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Eks muidugi on võimalus, et üks ühe pooli pooltest tagus keresse. See ei segaks teisel poolel töötada. Aga midagi peale kolme pooli seal sees pole.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 29 Mär, 2010 16:35 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 31 Okt, 2007 15:15
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Mul sai käidud sama rada. Venitasin küünalde vahetusega, mõte oli, teoni ei jõudnud. Üks silinder tagant ära kadus, tuli välja, et süütepool andis otsa. Koos küünaldega sai siis ka see vahetatud. Niiet moraal küünalde vahetamise kohta on õige, vaja teha pigem varem, kui hiljem.

_________________
CHR PTCruiser 2001 2,4 (minevik)
CHR Town_and _Country 2001 3.8 (minevik)
CHR Town_and_Country 2008 3.8 (olevik)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 29 Apr, 2010 0:47 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Leidsin internetist sihukese programmi: "Chrysler PAIS DVD International"
Kui antud programmi oma GV VIN-i sisse toksisin, sain sellise info:


VIN: 1C8GCB1RX1U........
1: Built in United States by DaimlerChrysler Corp.
C: CHRYSLER
8: Multipurp Pass Veh W/Side Airbags Incl PT Cruiser
G: 5001 - 6000# (2268 - 2721 kg) GVWR & HYD BRAKES
C: VOYAGER/GRAND VOYAGER
B:
1: VAN
R: 3.3L 6 CYL Gasoline (MPI) (EGA)
X: Check Digit
1: 01
U:


Body Model Code: RGCS53
Engine: EGA 3.3L V6 OHV Engine
Transmission: DGL 4-Speed Automatic Transmission
Vehicle Build Date: 19. juuni 2001. a.


Sales Codes

*ML : Leather Trimmed Bucket Seats
106S : Zone 06-Export
1AUS : Export Homologated
28X : Customer Preferred Package 28X
2LXA : Customer Preferred Package 2LX
3D2A : Intl. Price Protection B
3HGA : Coso Wt. & D.M.
3HMA : Coso Spbr Not Required
3HQA : Market Homologation
3HZA : Export Insurance
3HWA : Export Ocean Freight
4ALA : 1INTL 37 DAY SCHEDULE
4HC : Special Scheduling Condition III
4XTA : Delete Domestic Warranty Manual
4YBA : Export Option Requirements
590S : All Wheel Drive (AWD)
594S : Vehicle Order Tracking
595S : Long Wheel Base (LWB)
5I8S : Left Hand Drive (LHD)
5IAS : Overseas Families
6CTP : Certificate of Conformance
6EMP : Label - European E Mark
6MPP : Plate - Manufacturer
895A : European Region
8B6A : Estonia Country Code
ABBA : European Equipment Group
APAS : Monotone Paint
AWSS: Smoker`s Group
BABS : 160 Amp Alternator
BCES : 600 Amp Maintenance Free Battery
BGFS : Anti-Lock Brakes
BR3S : Anti-Lock 4-Wheel Disc Brakes
CFFP : 2nd Rear Bench 3 Pass/Fold Seat
CFSP : Rear Bucket Seat
CGSS : Supplemental Side Air Bags
CGUS : Child Seat Anchor System-LATCH Ready
CGWS: Next Generation Front Air Bags**
CKAS : Carpet - Floor and Cargo Area
CLES : Front & Rear Floor Mats
CMAS : Heated Front Seats
CSCS : Cargo Compartment Cover
CSRS : Passenger Assist Handles
CU9 : Center 1st/2nd Row Removable Console
CUBS : Forward Storage Console
CUSP : Overhead Console w/Trip Computer
CUWS: Lockable Underseat Storage Drawer
CUXP : Front & Rear Ash Trays
CYSS : 7 Pass Seating w/Quad Buckets
DGBS : All 4-Speed Automatic Transmissions
DGL : 4-Speed Automatic Transmission
DLNP : 2.49 Overall Top Gear Ratio
EAAC : All Engines
EGA : 3.3L V6 OHV Engine
GAE : Sunscreen Glass
GFAS : Rear Window Defroster
GKBS : Right Sliding Door w/Fixed Glass
GKDS : LT Sliding Door w/Glass
GNCS : Sun Visors w/Illum Vanity Mirrors
GNKS : Rear View Auto Dim Mirror
GT7S : Power Heated Memory Mirrors, F/Away
GXRS : Keyless Entry
GXZS : 2 REGULAR, 1 DOOR ONLY Keys
GXXS : Sentry Key Theft Deterrent System
HAHS : ATC w/3 Zone Temp Control
HGAP : Hood Insulation
HGDS : Deluxe Insulation Group
JA6S : Electroluminescent Instr Cluster
JAPS : Instrument Panel
JBJS : Instrument Panel Woodgrain Bezel
JDGS : 220 KPH Primary Speedometer
JHAS : Var Intermittent Windshield Wipers
JHBS : Rear Window Wiper/Washer
JHSS : Headlamp Washer
JJAP : Cigar Lighter
JJBS : Dual Note Electric Horns
JKGS : Power Quarter Vented Windows
JKLS : Headlamp Leveling System
JKPS : 12V Auxiliary Power Outlet
JMAP : Air Filtering
JPBS : Power Locks
JPDS : Power Windows, Driver One-Touch
JPPS : Power Frt 8-Way w/Drvr Memory Seats
JRAS : Right Power Sliding Door
JRBS : Left Power Sliding Door
LAAS : Ignition Time Delay Lamp
LACS : Illuminated Entry
LAKS : Headlamps On Warning Cimes
LALS : Low Washer Fluid Warning Signal
LAMS : Door Ajar Warning Lamp
LAZS : Vehicle Information Center
LBCS : Glove Box Lamp
LBES : Cigar Lighter
LBTS : Overhead Ash Tray/Cupholder Lamp
LCBS : Door Courtesy Lamps
LCDS : Map/Dome Reading Lamps
LCES : Rear Courtesy/Reading Lamps
LDGS : Liftgate Flood Lamps
LHDS : Headlamp Off Time Delay
LMDS : Front European Turn Signal
LMFS : Side Repeater Lens
LMHS : Halogen E Marked Headlamps
LNJS : Fog Lamps
LPAS : CHMSL Lamp
LPBS : Rear License Plate w/Lamp Bracket
LPCS : European Tail Lamps
LSAS : Security Alarm
MDAS : Front License Plate Bracket
MNPS : Bright License Plate Brow
MRBS : Lower Bodyside Cladding
MSAS : Limited Badge
MSNS : Grille Chrysler Wing Badge
MSPS : Grand Voyager Badge
MSXS : All Wheel Drive Badge
MU3S : Chrysler Badge
MWGS: Roof Rack
MXAS : Front Air Dam
NA3 : European III Emissions
NFAS : 20 Gallon Fuel Tank
NHAP : Engine Oil Cooler
NHBP : Auxiliary Transmission Oil Cooler
NHMS : Speed Control
PB7 : Patriot Blue Pearl Coat
QB7S : Patriot Blue Pearl Coat
RADS : AM/FM Cass/CD Radio w/Changer Ctrl
RCES : Infinity Speakers
RDZS : Steering Wheel Mounted Audio Ctrls
RDW : 4-Disc in Dash CD Changer
SBAS : Power Rack and Pinion Steering
SCLS : Leather Wrapped Steering Wheel
SDFS : Euro Suspension
SERS : Load Leveling and Height Control
SUAS : Tilt Steering Column
Z1CS : GVW/Payload Rating
ZBKP : Spring - Left Front
ZFWP : Spring - Left Rear
ZPHP : Spring - Right Front
ZUWP : Spring - Right Rear
-T5 : Sandstone
TBBS : Full Size Spare Tire
TBMS : Tire Carrier Winch
TMMS: 215/65R16 BSW Touring Tires
TZAP : Goodyear Brand Tires
WN3S : 16X6.5 Cast Alum White Wheels
XEAS : Tow Hooks
XFAS : -35F Protection Anti-Freeze
XHLS : 12V DC Front & Rear Power Outlets
XJHS : Locking Fuel Filler Cap
XL3P : Russian Language
XSLP : Brake/Park Interlock
YABS : Build To Export Mkt. Specifications
YG7A : 2 Additional Gallons of Gas


Nagu paistab, peaks see siis olema info, milline auto/varustus oli tehasest tulles. Eks nii osagi varustust ole aastatega kaduma läinud. Tegelikult teeb kõige suuremat hämmingut rida: "XL3P Russian Language" ? Kas see peaks olema kompuutri üks keeltest? Või lihtsalt kasutusjuhendi keel? Igatahes oma auto juurest ei ole õnnestunud mul kuskilt vene keelt leida.

Antud programm on põhimõtteliselt varuosa kataloog kõigile CHRYSLERITELE. Lisaks on seal ka mõnede varuosade juures "service repair tip"-id. Kuna omal masinal läheb kohe ABS-andurite vahetuseks, siis sellegi kohta oli väike info, mida kuskilt mujalt pole silma jäänud. Kahjuks ei oska selle programmi tekstist copy-paste-i teha, seega siis sellest "tipist" siis, kui andurid vahetatud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 08 Mai, 2010 23:52 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Sügisel tekkis esisilda kolin, Silber konstateeris stabika varda pukside vahetuse vajadust, lasin neil selle asja korda teha ja kolin oligi kadunud. Kevadel aga tekkis kolin uuesti, ise uurides kahtlustasin stabika konte. Kuna kohalikus Taketis kohe olemas ja hindki sobilik läksid kondid vahetusse. Vanu konte ära võttes selgus, et kummalgi poolel olid all eri tootja detailid ehk siis konte polnud vahetatud paaris. Lisaks jäi veel silma, et õõtshoova tagumised puksid on kummalgi pool erinevad ehk siis ühel pool on tavaline kummipuks, mida antud aastakäigu masinatel paigaldati ainult SE versioonile, ja teisel pool on udupeen hüdropuks mis kuulub high-line autode varustusse. Manuaali järgi peaksid sellisel juhul ka õõtshoovad erinevad olema. Ja kui hästi selline erinevus tervele sillale mõjub? Paistab, et uuemal Voyageri põlvkonnal on loobutud nendest hüdropuksidest.
Igatahes peale kontide vahetust on kolin jälle kadunud, aga rooli normaalasend on millegipärast paarkümmend kraadi kõrvale. Kuid see jama tekkis juba sügisel, natuke aega peale Silberi stabika varda pukside vahetust :evil:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 09 Mai, 2010 10:00 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
Huvitab, et mis moodi on võimalik et rool alles hiljem paigast ära läeb? Äkki ikka oli kohe valesti peal aga lihtsalt ei pannud tähele?(silberis timmiti ta valesti)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 09 Mai, 2010 13:23 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
cartman kirjutas:
Huvitab, et mis moodi on võimalik et rool alles hiljem paigast ära läeb? Äkki ikka oli kohe valesti peal aga lihtsalt ei pannud tähele?(silberis timmiti ta valesti)

Arvatavasti nii oligi, ei pannud lihtsalt kohe tähele. Rõõm kolina kadumise üle hea hinnaga oli nii suur, et polnud aega rooli vaadatagi ja eks mõnel teel peabki rooli natuke kõrvale hoidma. Aga kui avastasin, oli juba hilja Silberisse tagasi minna. (Ja kas ültse tasukski, lõhuvad midagi muud selle kordategemisega ära.)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 09 Mai, 2010 16:41 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 04 Mär, 2010 0:53
Postitusi: 320
Asukoht: Viljandi/kuopio
Mobiil: 37256755630
TICU kirjutas:
cartman kirjutas:
Huvitab, et mis moodi on võimalik et rool alles hiljem paigast ära läeb? Äkki ikka oli kohe valesti peal aga lihtsalt ei pannud tähele?(silberis timmiti ta valesti)

Arvatavasti nii oligi, ei pannud lihtsalt kohe tähele. Rõõm kolina kadumise üle hea hinnaga oli nii suur, et polnud aega rooli vaadatagi ja eks mõnel teel peabki rooli natuke kõrvale hoidma. Aga kui avastasin, oli juba hilja Silberisse tagasi minna. (Ja kas ültse tasukski, lõhuvad midagi muud selle kordategemisega ära.)


Yldiselt tuleb tagasi minna kui suht lyhikese aja jooksul avastad, näd näitex. See pole asi, mis iseenesest viltu läeb ja mix peaxid näd jooksul muus sillastendis käima. ja ex olex näinud suhtumise ära, kas teevad niisama korda ja ytlevad et sry v akkavad paukuma ja kysivad raha.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 23 Mai, 2010 23:28 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Sai nädalavahetus auto all veedetud. Jama ABS-iga õnnestus korda saada: http://www.chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=84&t=7095
Kuna sai kasutatud ka seisupidurit ja paistis, et vasakule poole jäi pidur peale, siis mõtlesin ka selle korda teha. Kuid lugedes ettevalmistuseks manuaali avastasin ootamatu asja: neliveolisel Voyageril tagumine ABS lahendatud samamoodi kui esimene, ehk siis hammasvöö ja andur pole mitte laagris, vaid hammasvööd on samuti pooltelgedel ja andur seal juures. Eks nad sel saavad seda s...a tunduvalt rohkem külge kui laagrikorpuses olevad hammasvöö ja andur. Kuna pidin niikuinii kogu tagumise süsteemi lahti võtma, siis oligi paras aeg ka see tagumine hammasvöö ära puhastada.
Asjakallale asudes tekkis esimene tõrge pidurisadula eemaldamisel: selleks vaja lahti keerata kaks polti nö. "seestpoolt", pärast mitmeid katsetusi oli selge, et selleks vaja kuuskantvõtit nr.7, mis aga pole väga levinud mõõt. Olin juba otsimas 7 peaga polti, et sellest kuidagi vajalik tööriist teha, kui kogemata leidsin garaazist ka nr.7 kuuskantvõtme, mille üks pool oli millegipärast (kellegi poolt) juba nr.6 käiatud. Mr Green
Järgmine raskus tekkis ABS-i anduri eemaldamisel. Esimese ratta anduri eemaldamisel tekkinud halba kogemust kinnituspoldi murdumise näol õnnestus vältida, aga andur ise paigast ei liikunud. No lasta siis olla, eks kui laagri kätte saab, siis ligipääs sinna taha parem ja küll õnnestub ta kätte saada, kuid laagrikorpuse eemaldamisel kukkuski andur küljest. Murdunud oli anduri plastosa, mis hoidis teda laagrikorpuses. :tige: Mõte asi lihtsalt kokku liimida ei andnud samuti tulemusi, sest seda laagrikorpusse jäänud osa ei õnnestunudki kätte saada, püüdes teda sealt ettevaatlikult kätte saada, murdus ka veel väljaulatuv plastik ära, kuid metallis istuv osa ei liikunud kuhugi poole.
No ei vea mul nende ABS-i anduritega.
Üks polt hoiab seda andurit küll piisavalt paigal, kuid vahe hammasvööga jäi nüüd vähemalt 2mm. Kas see vahe liiga suur ei ole selgub siis, kui pidurikettad saavad üle lihvitud ja alla pandud ning testsõit tehtud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 29 Mai, 2010 21:29 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Lisan ka natuke pildimaterjali:
Teise poole ABS-i andur ei olnud ka nõus vabatahtlikult eemalduma ja kuidagi sai ta siis torniga välja koputatud.
Koht kus see plastik junn asetseb:
Pilt

Eemaldatud andur ise ja ots, mis ei taha välja tulla
Pilt

Pilt

Pilt

Senini pole ABS-i tuluke uuesti põlema jäänud, ju siis see vahe pole nii määrav.

Lisaks ka pildid vanadest esianduritest:
Pilt
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 06 Veebr, 2011 1:42 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Vahepeal olnud igasugu probleeme:
Suvel, augustis, ilmus jälle esisilda kolin. Kahtlustasin rooliotsi, kuid kuna oli vaja teha ka hooldus, siis lasin asja uurida Silberis. Läbi oli hoopis juhipoolne stabika kont. Peale nendepoolset vahetust kolin jälle kadunud. Need Taketi kondid ei kõlba ikke mitte kuhugi ja jäin ootama, millal kõrvalistujapoolne kolisema hakkab. Teine hakkas kolisema kohe peale kohustuslikku ülevaatust :shock: ehk siis umbes 4000 km. esimesest hiljem. Ja selle kolin muutus iga kilomeetriga järjest kohutavamaks. Nüüd ostsin Moogi määrdenipliga kondi. Paistab küll ikka tunduvalt asisem tükk olevat. Vahetasin ise - pool tundi tööd ja kolin jälle kadunud. Asi toimus siis enne aastavahetust ja aastavahetuseks Võrumaale sõites, peale 100 km. läbimist uue kondiga, hakkas kõrvalistuja poolt jälle midagi imelikku kostma. See klobin oli kuulda maanteekiirusel, 50-ga sõites ei pannud seda tähelegi ja kohalejõudes olin selle hääle juba unustanud. Tagasisõites jõudes maanteele jälle hääl vahetevahel kuulda. Poolel teel läks asi juba hullemaks. Pidasin kinni ja kontrollisin kõrvalistujapoolset ratast igaks juhuks - kõik oli ilus. Mõtlesin, et äkki need treppis lumised/jäised teed on litsalt kondi mutrid lahti loksutanud. Kuid asi läks ikka järjest hullemaks - kiirendades oli kõik korras, kuid hoogu maha lastes kolises juba meeletult. Hakkasin juba kahtlustama kõikvõimalikke sõlmi- näiteks pooltelge, ja nende remondile kuluvaid summasid. Vahepeal pidin ka politseile puhuma kuna asi toimus 1.jaanuari hilisõhtul. Lõpuks kodu jõudes ja autost välja astudes jäi pilk kogemata pidama juhipoolsel esirattal - üks velje kinnituspolt murdunud ja koos mutriga kadunud. Lähemal uurimisel siis selgus, et kõik mutrid olid juba lahti, kõikides poltides sees lõikejooned ja veljeaugud kõik ovaalsed. Eks pikema sõidu puhul oleksin varsti näinud kuidas ei tea kust järsku ette oleks ilmund üksik ratas. Siit moraal - ära usu kõrvu, vaid kontrolli kõike.
Nüüd poldid,mutrid,velg vahetatud. Poldid tellisin uued, mutrid sain lammutusest (need sellised mutrid(koonuskraega), mis hoiavad kinni ka ilukilpi, tahtsin küll uusi, kuid tol momendil kuskil kohapeal polnud, lubati tellida ja hinnaks pidi tulema natuke üle 40.- eegu, (Silberi hinnast ma ei hakka rääkimagi) kuid siis netist otsides leidsin kuskilt Dormanni hinnakirja, mille järgi ühe mutri hind oli üle 10.- dollari :shock: ) ja veljeks läks varuratta velg. Nende poltide paikasaamine oli samuti paras ...., tahtsin minna algul lihtsama vastupanu teed, aga lõppkokkuvõttes tuleb täpselt jälgida remondimanuaali juhiseid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 17 Veebr, 2012 0:21 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Kirjutaks vahepeal jälle. Lugedes eelnevat avastasin, et mitmed remondid on jäänud "Garage" märkimata ja võivad hakata juba ununema. 2010 aastal tagapiduritega jamades said siis taha alla uued kettad ja seisupiduri klotsid. ABS-iga pole enam mingeid probleeme olnud, toimib korralikult. 2010 a. sai ka aku vahetatud.
Eelmine aasta suvel hakkas jälle esisillast aegajalt kolinat kostuma. Stabikavarda puksidele kummi ümbermähkimine natuke seda leevendas, aga ikka mitte eriti. Aasta lõpus siis , kui vahetasin suveveljed talveomade vastu, ehmatas avastus päris ära - parempoolse esisilla püstakus ikka päris räige lõtk sees. Esimese hooga kahtlustasin amordi tugilaagrit, kuid lähemal vaatlusel selgus, et hoopis välimisel rooliotsal paras lõtk. Jaanuaris sai siis auto remonti viidud ja selgus, et ega vasakpoolnegi rooliots eriti parem pole. Kui rooliotsad vahetatud ja sild reguleeritud, siis sõit jälle puhas nauding.
Kuid nädalapärast, kui ilmad hakkasid järjest külmenema, siis vaatan, et autoall lumepeal midagi punast. Eks see käigukasti korpus ole pidevalt alt õline ja pärast pikemat seismist autoall ikka sihuke väike õlitäpp maas, ju lihtsalt lumepeal paistab paremini silma, sest nii käigukasti kui roolivõimu õlide kogused normis. Aga kui sellel kõige külmemal nädalavahetusel oli vaja minna sõitu, siis pärast käivitamist autoalla vaadetes avanes kohutav vaatepilt - punane õli pani kuskilt maha paraja nirena. Lähem vaatlus tegi pildi selgeks - roolivõimu õli jahutusradikasse mineval kummivoolikul mõra sees ja sealt see õli välja roniski. Parandus tegelikult lihtne, uus voolikujupp vahele, aga teha sellist tööd rohkem kui -20 kraadises pakases ilma kanalita pole just meeldiv. Ja vedada sellise külmaga ilma töötava mootorita (töötades oleks roolivõimu õlipump kohe kuivale jäänud) autot ei tundunud ka hea mõte. Ootasin siis mõned päevad, et ilm mõne kraadi võrra soojem oleks, ostsin jupi 10mm. õlivoolikut ja olin valmis tegudeks. Algselt oli plaanis mõlemad all olevad voolikud uute vastu vahetada, aga tegelikult suutsin ainult selle katkise ära vahetada. Kuna ka selle vahetus sihukestes tingimustes ei õnnestunud 100% hästi, siis lähiajal tuleb neid kinnitusi kuskil soojas kanalil korrigeerida. Järgmine päev sai roolivõimu ka ca 1L. uut õli sisse valatud ja nüüd on kohe kindlam tunne.
Auto liigub ilusti ja ka käivitub ilma mingite probleemideta, kuigi roolivõimu süsteemi õhutamisel sai mitu korda mootorit natukeseks käivitataud ja sõidud peale seda pole kestnud kordagi üle 10 minuti.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 20 Jaan, 2013 2:02 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Aastake peaaegu jälle möödas, aga auto liigub endiselt. Teeks ülevaate vahepealsetest remonttöödest.
Lisaks välimistele rooliotstele vahetati kevadel ära ka sisemised rooliotsad ja konstanteeriti fakti roolilati loksust, aga see pole häiriv ja esialgu vahetama ei hakka. Pärast igasugu esisilla töid lastes häirivat viltust rooli sillastendis reguleerida tuli välja, et jooksu ei saagi õigeks, kuna tagumiste vedrude puksid kulunud ja tagasild ei lase jooksu paika panna. Kui hästi mõelda, siis viimased 3 aastat on päris palju saanud käru veetud ja samuti ka paar korda lubatud järelhaagise massi ületatud, seega pean seda normaalseks kulumiseks. Pärast tagasilla pukside vahetust rool jälle ilusti õige ja roolimine lust.

Suvel hakkas pihta probleem piduritega. Lõuna-eestisse sõites kohale jõudes oli tunda natuke piduriklotside lõhna. Tehes kohapeal lühikesi otsi ja pidureid jälgides oli kõik korras - miskit kuumaks ei läinud. Sõites tagasi Viljandi poole kontrollisin poolel teel jälle - kõik korras - kettad täitsa jahedad. Mustla asulas on teel kaks väga laia lamavat politseiniku - sõites nendest üle ühe kuulsin järsku väga kriuksuvat heli, mis mõne meetri järel kadus, kuid mõne kilomeetri pärast taas tekkis. Kontrollimisel selgus, et vasak tagumine ketas järsku kuumaks läinud. Õnneks oli autos olems umbes liiter sidrunimaitselist joogivett, millega siis üritasin ketast jahutada. Kuna Viljandi polnud enam kaugel, lootsin ikkagi oma jõududega kohale saada - pidurit mitte kasutades mõni kilomeetrit sõitu ja siis jälle ketta jahutust teha. Viimase 10 kilomeetri läbimiseks kulus pea 2 tundi ja lõppes asi ikkagi kilomeeter enne Viljandit abi kutsumisega, kui ketas oli punane nagu vormelitel ja vesi otsas. Abi oodates panin mõtte tööle - miks L.Eestis samuti läks ketas kuumaks, aga vahepeal kadus probleem ära ja miks üle poole tee sain sõita ilma probleemideta. Natuke enne probleemi tekkimist oli ühine nimetus kerge raputus koos pidurdamisega - ühel juhul lamav politseinik ja teisel juhul raudtee ülesõit. Selge, et pidur jääb peale pidurdamisest ja kergest raputusest, sest vahepeal pidurdades pidur peale ei jäänud. Aga jäi küsimus miks vahepeal probleem ära kadus. Ja selle lahendus oli tagurdamine!!! Peale esimest korda probleemi avastamist pidin kohe tagurdama ja enam probleemi järgmise raputuseni polnud. Selge - kohe väike tagurdus ja sõitsin selle piduriga veel ilma probleemideta pool nädalat. Lõpuks klotse vahetama hakates selgus ka põhjus - piduriklotsi kate oli keskelt pooleks murdunud ja pool kattest klotsi küljest lahti. Eks siis raputuse ja pidurdamisega lükkas selle lahtise osa ketta ja terve osa vahele kinni ja tagurdades jälle lahti. Kuid klotside vahetusega probleem veel ei kadunud - pärast klotside vahetust jäid mõlema tagumise ratta pidurid natuke peale. Asja parandas kummalegi rattale ühe vana ja ühe uue klotsi panek ning linnas lühikeste otstega midagi ei juhtunud. Aga minnes trassile läks nüüd hoopis parempoolne ketas kuumaks. Oli juba selge, et selle põhjuseks on tagumine piduri kolb, mis tagasi lükates algul liikus vabalt, aga viimased millimeetrid väga raskelt. Kuna antud mudelile saadaval 2 erinevat tüüpi piduri silindri remondikomplekte ( pea 2x hinnavahega), siis tekkiski küsimus kumb see õige on. Loomsed katsetused näitasid, et sobivad mõlemad - praegu ühelpool odavam ja teiselpool kallim, aga paigaldus ja sobivus täpselt ühesugune. Lisaks taga kunstmaterjalist kolvid, mis silindris liikuma hakkamiseks nõudsid päris jämeda liivapaberiga nühkimist.
Muuseas - sõites pidurid peal ei täheldanud kompuutrit jälgides küll tähelepanuväärset kütuse kulu suurenemist mis oleks viidanud mingile probleemile - kui, siis võibolla tõesti oli hetkeline kütuse kulu suurem 1L/100km. kohta, aga kindlasti mitte rohkem, sest seda oleksin tähele pannud.
Kuu aja pärast hakkas esisild pidurdades vibreerima ja oli selge, et ka esi piduri klotsid on läbi. Samuti oli vaja vahetada piduri kettad, sest need tahtsid vahetust juba aastaid tagasi, siis kui jamasin ABS anduritega. Samuti ostsin kohe silindri remondikomplekti, sest arvasin, et ees ka kunstmaterjalist kolvid, mis tahavad väljavõtmist ja lihvimist. Kuid ees olid hoopis metallist kolvid, mis liikusid väga hästi ja elutarkus on õpetanud, et töötavat asja pole mõtet hakata remontima. Nii et piduriklotsid pidasid minu autol vastu pea 5 aastat ja 60000 km. , aga kaua nad enne auto ostmist juba all olid, seda ei tea.

Uuel aastal sai lastud õli vahetada nii mootoris kui käigukastis ja esisilla kolks, mida pidi põhjustama õõtshoova puks aga põhjustas hoopis stabika kont, likvideeritud. Samuti sai ise aastalõpul vahetatud salongi ventilaator, mis otsustas järsku töö lõpetada.
Korraline ülevaatus sai ka läbitud probleemideta ja vahepeal otsustas odomeeter hakata näitama numbrit, mis algab 2-ga. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 14 Dets, 2016 20:52 
Eemal
Kasutaja
2001 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Neljapäev 20 Sept, 2007 19:17
Postitusi: 292
Asukoht: Viljandi
Mobiil: 5282229
Ja ongi läbi minu õnnelik aeg armsa Chrysleriga. :(
Nüüd peaks ta vurama meie suure idanaabri ääretustes avarustes.
Eks kunagi kui on jälle võimalus pöördun tagasi nüüd siis juba Lancia juurde (kui mõni teine autotootja midagi paremat välja ei mõtle), aga praegu jätkan sõite ökonoomselt Ford C-max Grandiga.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 50 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia