Tänane kuupäev Reede 29 Mär, 2024 17:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Minu 2010 300C CRD vagun.
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Sept, 2023 1:43 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Heihopsti!

Vahepeal on palju vett merre voolanud ja vaatasin, et Vunts siin muudkui üksinda peab monoloogi, kui et pean ka mõne sõna oma uuest sõbrast pajatama... veel enam, et muidu on ainult 1 kasutaja ja 1 autoteema, no ma loodan, et võtate teise ringi mehe ka rõõmsalt vastu. :hi:

2020, kui Covid kanda kinnitas, siis soetasin ühe suurema 7-kohalise juraka, millega kulgesin läbi rõõmu ja valu 3.5 aastat. Ei ütle ühtegi halba sõna, aga Yukon on selline auto, et iga ootamatus maksab 1000 + käive. :D Ehk siis 3.5 aasta jooksul läks kokku umbestäpselt pool auto ostuhinda sisse, et see lõpuks poole hinnaga maha müüa.. :D Jah, ei ärimees olen kõva, aga kere keevitasin lõpuks ära, et mitte minna kergema vastupanu teed ja makropahtli kihte lajatada.. Niiet, suur fullsize on elus ära peetud, oli äge, aga nüüd on uued ajad, uued kombed, uued mured.

Mis toobki mind tänase peategelase juurde.
Pikemat aega tõmbas mind tagasi LX põlvkonna juurde, mulle meeldis Magnumi puhul, et toona mahtusid 3 turvatooli lõdvalt kõrvuti. Tänaseks on neist jäänud üks. Tüdrukud kasvasid nii hoogsalt, et nüüd on nad kolmandas klassis, poiss on veel lasteaednik ja peab pepualust kasutama. See sai ka määravaks, et jalaruumi peaks olema. Škoda Superb on selle koha pealt väga superb aga selle miinusega, et tegu on taburetiga. Ma remondin ja hooldan VAG gruppi igapäevaselt ja no ei istu minu tagumik ka 2023 aasta mudeli istme järgi. Seega oli laual valik, kas Juku müügist saadud raha päris tuttuue sissemaksuks, või proovida õnne rontide turul. Hetkel see europorr teeb keerdkäike ja kodulaen veidi kallinenud, siis ei soovinud veel üht lisakulu esialgu ja piirdusin sellega, et vaatan, mida head siis turul on.
300C või Magnum, Charger ei mahtunud seekord minu valikutesse.
Ühte oli piisavalt, teist vaid sellised mudelid, mida juba pikemat aega müüakse ja järelikult on midagi häda. 2.7 bensukas ei tõmba kuskiltotsast ja 3.5 olid surnud hobused.
Ühe nädalavahetusega käisin läbi peaaegu kõik Eestis müüdavad universaalkered ja peab ausalt ütlema, et pooled neist vähemalt ei ole oma raha väärt, mida küsitakse.
Konkreetselt midagi mainima ei hakka, jääb iga omaniku enda südametunnistusele aga 5000 eurot küsida auto eest, kus isegi ei viitsita laagreid kontrollida või jahutusvee olemasolus veenduda..
Lõpuks jõudsin selle autoni, millel vähemalt jahutusvedeliku paak oli täis. :pai:
Pikalt müügis oli ta FBs, jälgisin, kuniks hind sobivamaks muutus ja otsustasin siis plaani paika panna.
Ega see auto pole ka lihtsat elu elanud, omanikevahetusi on rohkem, kui longerol on värve aga vähemalt paar viimast olid tõestatavad, et peresisesed, õigemini perefirma sisesed, või noh, moodsas keeles - skeemitame maksimumini. Niiet pole vaja mulle kirjutada, et "õu, ma tean seda autot ju, see on nii lappesse lastud ront". Ma tean seda isegi, et eelnevad kasutajad on seda tarbinud rohkem, kui ressurss võimaldas. Olen siiski pea 20 aastat mehaanik olnud ja mõnda asja lihtsasti ei peida.
Ega väga see ajalugu ei morjendanud, kuniks aru sain, et kere on natukene rohkem hapu, kui esmapilk näitas. Tõsta saab, karpide välised kihid on kadunud, aga sisekarbid veel kõvad ja alles. Tõsta saab teda igalt poolt. Proovin lähiajal karbid ära teha. Remontkarbiplekk maksab Poola poodides 40 eurot per külg ja peab leidma aja, et sõbrapoisil keevitus huugama panna. Ülevaatuse lõpuni on u 2 kuud, noh, hetkel ülevaataja võib nina veel kirtsutada aga proovin põhjust mitte selleks anda.

2006nda aasta lõpus sündinud, VIN alusel juba tegelikult 07 mudel.
Värvikoodi osas on kahetised arvamused - passis on hall, nime järgi Magnesium Pearl. On, mis ta on, näitusele just ei roni aga asja ajab ära. Keevitatud tagumisi koopaid ja värvitöö on leebe apelsin aga käib kah. Mõned kobrutused siin-seal, veel ära ei ehmata. Võibolla viitsin vesilihvi teha niipalju, et kannatab siledamaks poleerida.
Pisiasju, mille kallal nokitseda ja nokkida, on piisavalt aga eelmine omanik vähemalt julges väita, et auto on niipalju töökindel, et ta julgeb oma kodu ukse ees seda üle anda.
Natukene vaidleks seisukorra osas aga ei hullu - jõudsin ma temaga 255km koju sõita edukalt, maanteel rool hoidis omaette, auto sõitis omaette. No mõtlesin, et olgu, küll ükskord tööl vaatan, kui mahti tekib.
Tõmme on hea, kütusekulu meeldiv.. Aga ma pole ka diislit omanud u 10 aastat ja see viimanegi oli veel vana hea jaoturpumbaga 2.5tdi Volvo.
"Mörsu" diisel sobib sellele kerele üpris heasti, tõmme on alt juba päris tugev ja sikutab eduliselt nagu Tallinn-Moskva diiselrong oma madala jorina saatel. Boston Audio toimib ja hetkel ei kipu seda ka tuunima. Billy Idoli plaat läks kohe sisse ja mängib peris heasti.
Esiklaasis on pisuke mõra, jäi lepe, et eelmise omaniku arvel saan ka uue klaasi. Maksan vaid tööraha ja see sobis.
Kaasa sain ka lisaveljed, mis vajavad veidi puhastust ja uut värvi.
Auto sain, põles TPMS - algne väide tuksis TPMS aju kohta, ei pidanud paika. Omanik arvas, et aju on lolliks läinud. Päriselt oli tuksis üks andur, aga rattad olid sassi aetud ja kompus näitas küll et vasak esimene on 0.0 aga karjus vasakut tagumist.
Rehvid olid ka paras rämps ja tellisin kohe uued lamellid alla. Tegin ka sillastendi ja selgus, et kokkujooks oli jõhker - vasak ratas vaatas sisse 1*41', parem esimene ligi 1*. Ehk siis * on kraad. Sättisin jooksu sirgeks, ja juba teine tera.
TPMSi kohapealt - kaasas olnud velgedel olid ka vaheldumisi VDO ja Schraderi andurid.
Autol all samamoodi megamix eelmise suve hittidest.
Piiksutasin läbi kõik, leidsin mittetöötava, selle kaarega ka prügikasti saatsin. Peilisin välja töötavad andurid ja komplekteerisin ühe jooksu kokku.
2005-2008 algus on kasutatud VDO süsteemi, 2008+ mindi üle Schraderile.
Süsteemid töötavad omavahel ka, aga ühed andurid suhtlevad aeglasemalt. Ehk siis mul on praegu ka 1 päris asendus EZ Sensor, mis on väga kiire 434Mhz. siis on 2 originaal VDO andurit 434 ja 1 Schrader 433Mhz. Ja see üks ajab niipalju kelbast, et tuluke küll ei põle ja kompul on rehvinäidud ees, aga vahepeal kisab ikka Check TPMS, seda iga 20 minuti järel. Sest selline on tal selfcheck intervall.
Pisiasi, mind enam ei häiri, segas enne rohkem see tuluke ja pidev kirjake.

Autol oli ka vaid üks pult. omanik ütles, et nii kahjuks on.
Aga ei hullu, meenus, et kunagi Magnumi omamise ajal pärandas üks sõber tutika DODGE tooriku võtmepuldi. Täna selgus, et see on mul õnneks alles ja käisin Lukuproffide juures ja selgus, et jah, sobib küll, on temagi ID46 kiibiga. Lasen teisipäeval võtme ära lõigata ja kodeerivad sisse ka. Varupult on hea ja vajalik.

Nüüd otsin siis, kes Tartus või selle lähedal saaks veljed ära pritsida ja võimalusel värvida aga prits oleks esmatähtis. Teen natuke põnevamat tooni, kui tavapärased hallid-mustad-valged veljed.
Pisikesi asju on, mida näppida ja nokkida, selles suhtes auto töötab ja toimib - 304 000km täitus ka värskelt. Keskmine kütusekulu tsipa üle 8. Panin paagi täis, näidiku poole paagi pealt arvestus u 410km sõitu - tankisin peale tagasi 33 liitrit. Siin siis 260km maanteed ja ülejäänud linnas nühkimist. Kuidas see dpf osa tal peaks toimima, ma pole veel aru saanud. Laenuks võetud 2008 V70 volvo näitas mulle üle päeva, et "Sootfilter full, see manual". Ära tüütas see maanteel käimine üle õhtu.. mul ei ole ka kerge jalg, suht sisse-välja lüliti - roolis, ma ei salga, tõmban tuukrisaapad jalga. 1 septembri puhul sain ka kohe 15 eurot hoiatustrahvi. :D

Nagu mainisin, siis ülevaatust veel natuke on, aga vajab tähelepanu. Jõuan kõik üle vaadata ja siis vaatan, mis peale seda püha üritust saab, kas jääb pikemaks sõbraks või panen turgu.

Kliima ei töödanud samuti. Omanik arvas, et on tihendi viga. Jah, keegi *rõve, tõlkimatu sõim* on kasutanud kliimatorudel musti o-rõngaid, mis mõeldud õlitusele, mitte kliimale.
Võtsin lahti, puhastasin, panin õiged tihendid ja siis selgus kurb tõsiasi, et radikas on lilleks. Küljepealt lõhki nigu Körtpärtli särk. Olin autoga kaasa saanud radika, mis oli soetatud "igaks juhuks". Aga pakki avades selgus, et samasugune kasutatud kärakas, ka ilmselt avariilise auto pealt. Paar kõrva kõverad ja kuna lahti keerates tegin mõned poldid puruks, siis panin kõik uued kinnitused, sest sahtlis mul neid jagus. Aga üllatus-üllatus - see radikas oli külgedest väga ilus ja väikese vandumise saatel mahtus ta sinna auku tagasi, kust ma vana eest võtsin. Kindlasti ka meeles pidada, et käigukasti jahutus on kliimaradikasse viidud ja väike törts tuleb sealt välja. Kuna meil on Shelli õlid, siis S6 ATF X oli täpselt võtta, mida u 0.5L peale kallata hinnanguliselt. Täna ei olnud enam viitsimist selle temperatuuri ja tasemetabeliga mängida. Nagunii teen kastihoolduse millalgi lähiajal, siis nikutan selle õlitaseme täpseks.
Nii jutu jätkuks, et kes käsevad auto üles tõsta ja koos suure radikaga kogu kupatuse eest välja võtta, võivad minna rahus edasi. Sellel autol täiesti maas teostatav toiming, oli vaja vaid 6 polti avada ja rooliõli jahutus eest ära tõsta. Lisaks alt intercooler lahti kruvida ja küljest ära tõsta. Positiivne oli see, et cooler oli täiesti õlivaba ja puhas.
Vajalikud puhastused ja toimingud tehtud ja panin vaakumi alla u. pooleks tunniks. Reglement nõuab avatud süsteemi puhul ikkagi 45 minti, aga mul ka aeg kummist ei ole.
Ja imeväel hakkasid peale täitmist torud külma tootma. Toas meeldivalt jahe! Hetkel siis sellega läks hästi. Uue radika raha jäi alles ja masin toimib.
Kütusefiltri vahetasin ära ja seda seoses sellega, et paar päeva tagasi korra foori all seistes viskas õrnalt tahma tuppa.
Olles bemmide ja audide pealt õppinud, et ju on midagi katki, hakkasin paaniliselt otsima, sest lapsed ka nüüd autos igapäevaselt. Kahjuks otsingud lõppesid tulutult ja kliendikaebust ei saanud kinnitada. Leidsin ka foorumitest, et keegi oli avastanud, et turbo õhutoru on lahti ja ajab tahma laiali. Huvitav, minu omal oli samuti see toru turbo otsast natuke lodev. Kuna kütusefilter oli nagunii vaja vahetada, koukisin maha, puhastasin tihendi osa ja surusin ta otsa tagasi. Paremini kui enne ja kruttisin kinni.
Kas on nüüd platseebo ja mulle tundub, et ei tahma või on päriselt ka viga kadunud, sest 0 probleemi olnud sellest saati...
Anyway...
Kui kellelgi on midagi üle jäänud sellest autost või on juppe lademeis, siis ootan kirjakest huviga. Esistange ja esituled ja üldse on asju, mida ise välja vahetaks aga mis veel toimivad... Tõsi, soetushind oleks võinud olla veel veidi madalam aga noh, mitterääkimine ei ole ka otseselt valetamine ja alati on selline hall ala. Mul vähemalt hetkel väga millegi üle nuriseda pole, tuleb lihtsalt oma käe järgi sättida natuke, harjun veel diislimehe eluga. Juku sõi keskmiselt 15 sajale, tankla oli päris tihe külastus ka 124 liitrise paagi juures.. :D

Proovin siis taaskord tihemini siia foorumisse trehvata ja nõu ja jõuga abiks olla.
Mõned pildid - ehk nüüd saan näitama, annab pusida ikka..
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kui pildid ei toimi, siis kribage. Mõtlen uue süsteemi, hetkel mugav otse telefonist linkida.

Kohtumisteni, sõbrad. :hi:


Viimati muutis magnum, Teisipäev 28 Nov, 2023 22:11, muudetud 3 korda kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Sept, 2023 7:18 
Foorumil
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 07 Veebr, 2010 12:44
Postitusi: 60
Asukoht: Tartumaa
Mobiil: 5206691
Jätan nüüd sinu siia monoloogi pidama kuna Lancia sai maha müüdud. Edu uue autoga! Pilte kahjuks ei näe jah.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 02 Sept, 2023 10:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
vunts123 kirjutas:
Jätan nüüd sinu siia monoloogi pidama kuna Lancia sai maha müüdud. Edu uue autoga! Pilte kahjuks ei näe jah.

Tänks mees. :hi:

Postimg.cc, eks näis kaua ta hostib. Edaspidi proovin lõustaraamatust linkida, sealt on siiani toiminud..


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 18 Sept, 2023 21:44 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Nii,
uus esiklaas ees. Mõravaba vaade. Kui kedagi huvitab, siis parim pakkumine tehti pealinnast - KlaasiGrupp. Ei ole häbi reklaami teha hea töö eest.
Pilt

Üks sammuke uuele ülevaatusele lähemal.

Ükspäev hakkas TPMS taaskord kollitama, parempoolsed andurid järsku kadusid aga noh, eks ise süüdi ka - üks EZ Sensor, 3 vanadest ja segamini VDO ja Schrader. Eks oleks ilus kõik EZ sensoritele ümber vahetada, siis kaoks see tüütu hoiatus ka ära. Kodeerisin valulävendit natuke suuremaks, vaikimisi on 0.2bar rataste erinevuseks, sättisin selle 0.5bar peale. Vähemalt nüüd sõites ei karju, karjub vaid kohe peale käivitust ja edasi on vaikus.

Nüüd otsin natuke jubinaid, sest tänane külm hommik andis tunda, et juhile sooja ei ole lubatud. :D
Ilmselt on blenderi mootor surnud, sest ka testriga liigutades ei muutu. kõrvalistuja naudib kenasti paradiisi. Õnneks on kõik 3 samm-mootorit armatuuri all ühesugused, saab swappida oma suva järgi aga kuna ei viitsi palju jaurata, kellel pakkuda, andke mulle üks neist mootoreist.
Lisaks on vaja stangele ääretulesid, ühe sain toimima, teisel on pesa puudu ja pistik ripub. oleks vist kaval üldse Alist tellida uhked edevad LEDiga versioonid ja juhtmed joota ning panna ise veekindel pistik vahele..
Oleks vist palju loota, et kellelgi ka samavärvi stange pakkuda oleks...
Ootan nädalavahetust, et tekiks natuke aega, saaks ära teha ees ülemise õõtsa, tagapidurid ja siis ilmselt lähen ülevaatuseonudele näitama. Saab ka vb sellest tagant kostuvast jõhverdamisest lahti, sest seisupidur on ka olematu ja pakun, et seos on seal, sest kettad on roostes kõverad kui küsimärgid.

Akordi poest käisin väikeseid halogeenpirne nillimas ja võtsin ka 2 rohelist T5 ledi. Kell üleval keskel nimelt omab kahte taustvalguse lampi ja need olid tavalised pistetud, kell oli nagu apelsin seal roheluse keskel. Roheline led on tiba võimsam aga elan üle.
Kliima paneelile võtsin ka pirne juurde, sest see oli pime. Lahti võttes avanes aga veel hullem pilt - 5 pirnist 3 olid oma kohal, ülejäänud kaks kadunud juba koos plastist pesadega. Tegin suvalisest plastitorust uued jalad, natuke jootmistööd ja korras. Siniseid lutte on Tartus lootusetu leida 5mm pirnile. Võtsin ka 3mm, millele oli lutte saada, aga valgus jäi ikka väga mannetu ja jootsin uuesti 5mm külge. Jäi paneel hetkel kollakas, savi sellest. Pimedas näeb nüüd vähemalt nuppe keerata.
Makk on ka poolpime aga seal ei ole midagi teha.

Pilt
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 26 Sept, 2023 18:57 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Vuntsil oli õigus, et nüüd jään üksi siia toksima. :D :D :D

Järjekordne nädalavahetus veedetud. Võtan eelmine kord kirjutatu osaliselt tagasi - TPMS jonnib endiselt. Lihtsam vaadata 3 uut EZ-Sensorit juurde ja ilmselt saab siis asi korda.
Parem tagumine ka vahepeal kaotab sidet, seega neid väsivaid andureid tekib lähiajal veel.

Vahetasin siis vasaku ülemise õõtsa. Avastasin, et vasak esivedru on alt keeru kaotanud. Õnneks ei ole ohtlik aga tuska teeb ikka. Võtan varudest terve püstaku, uusi vedrusid ei saa sellise hinnaga, nagu tahaks.
Tagapidurid sättisin korda, oli seda roostepuru seal omajagu ja keegi tubli pannud sinna 7 erinevat kinnitust klotsidele ja vähemalt mitu erinevat tüüpi vedru leidsin... Aga too tolleks, uued Boschi kettad ja klotsid ja reguleerimist vajab veel, siis täitsa hea juba.
Juhi poole sain ka sooja lõpuks puhuma, piisas flapi mootori vahetusest. Vana liikus aga ragisedes, uus oli hääletu. Või noh, "uus".
Stange peal ääretuled ka asendasin tervetega, nüüd ilus vaadata kohe. Nina osas palju katkiseid juhtmeid, sest ega ju esimese hooga kohe kõike põlema saanudki. Mõõdad - vool on, ühendus on, pirn ei põle. Ja hakkasin seda radika alust juhtmekimpu läbi kahlama. Originaaljuhtmed mitmest kohast seest pudi. Sai neid juppe pandud hulgim. Kõik toimib ja endal ka süda rahul.
Peeglinupu asendasin, ka seegi funktsioon taastus ja nüüd veel juhiukse alumine hing vahetada. Ei paistnud ühemehe töö, võtan kamraadi appi.
Kahjuks selgus, et peale pidurite elustamist siiski jõrra-jõrra ära ei kadunud ja kardaani tugilaager laulab. Seegi varuosa jõudis täna lauale ja tõotab uus töine nädala lõpp tulla.

Oeh, mida kõike ühe kolaka kallal tegema ei pea....


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 08 Okt, 2023 1:27 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Jälle natuke merd vette voolanud. :D

Jõrra-jõrra saaga on ka lõppenud.
Midagi tundsin kõhu all valesti olevat.
Samas lasin tõstukil hoo sisse, tagumised rattad urravad. Okei, ilmselt laagrid.
Pilt

Ühe soojaga panin ka kardaanipuki uue, sest see ei maksnud midagi ja oli nagunii sealsamas. Kardaan käib imelihtsasti alt ära ja natuke koputamist..
Pilt
Kontroll tõstukil, nagu sai vaiksem küll..
Võtsin siis nõuks see loksuv juhiuks ka lõpuks ära loksutada, vahetasin hinged välja ja teostasin täppisregulli, et vesi tuppa ei sajaks. Sai hea küll. Uksed käivad imelihtsalt eest ära.
Pilt

Aga päevake läks mööda, ja urin taas sama intensiivne. Okei, jälle miski, mida ma vb kohe tähele ei pannud. Esirattalaagrid olid ka nagunii laual, panin need ka uued.
Ja siis lõpuks sain sõbra appi, kes läks jalaga gaasi hoidma ja mina all roomasin stetoskoobiga ringi - tagadiferentsiaali nutulaul.

Meel nukker, sest paar päeva oli vaja sõita ja nädalavahetusel olid plaanid.. Aga gaasi maha lastes selline tunne, et kohe kukub midagi ära.
Mõned varuosade kuulutused olid salvestatud, võtsin kontakti Märteniga.
Superluks, vajalik asi ootas mind täna etteantud kohas. Hoidsin vaid pöialt, et see jõriseja mu Tartusse tagasi ka toob pealinnast. Tõi küll õnneks.
Pilt

Motivatsioon oli kõva, läksin töö juurde, hiilisin tuppa ja tõmbasin tunked selga uuesti.
Pilt
Pilt

Õhtu lõpuks üks sillastend ka, kuna tagumine sillatala tuli natuke alla võtta ja tõmbasin joone alla.
4h ja 36 min hiljem oli auto taas ratastel ja hea vaikne sõita. Premeerisin end väikese öise sõiduga läbi tormist räsitud linna.

See 300C hakkab peagi uut kasutajat otsima. Kellel vaja kipsi ja töömehi vedada, võib märku anda, sest konks on taga ja tuba on soe.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 21 Okt, 2023 14:48 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Mis on parem, kui üks 300C?
Vastus - 2 300C'd.

Juhtus nii, et sain veel ühe omanikuks. Vandusin küll, et ei ühtegi musta autot musta sisuga enam. Aga sain oma sõnu süüa.
Auto on 2010, viimane mudeliaasta LX vagunile.
Varustus ei ole midagi überharuldast - puudub katuseluuk ja SRT nänn.
Mootor ikka vana hea mersu CRD, läbisõit 165 000 ja kontrollitud, vastab täitsa tõele.
Kaasa sain autoga 20" rattad suveks, et oleks nunnum veereda, talveks 18" lamellid.
Minu jaoks uus asi on navi, mis nagunii meie regioonis ei tööta, aga kasulikum funktsioon on 16GB kõvaketas ja bluetooth - lõpuks on mul auto tehase handsfreega.
Kütusekulu on isegi väiksem, kui teisel räbalal, seostan seda läbisõiduga, sest Tallinnast 120se lauluga tulla 6.7 keskmine, on päris okei.
Tõsi, konks puudub. Aga ei plaanigi asju vedada, selleks on päris töökaubik ja kolimist ei toimu jälle nii pea.
Ka küljepeeglid on suuremad, kui enne facelifti ning mis peamine - juhipeegli klaas ei olegi veel pruuniks põlenud. :D
Meeleoluvalgustus ustes on äge ja üldse sõidab kuidagi tummisemalt, kui teine.

Pilt
Pilt
Pilt

Rohkem pole praegu pilte klõpsinud. Vaja natuke modifitseerida - nagu näha, ka sellel kliimapaneel osaliselt pime ning mõned pisiasjad veel likvideerida.
Kerepoolest üks parimaid, mida näinud olen, see sai ka põhjuseks, miks murenenud kummiga šarniirid ei olnud eriline takistus. :D
Uuel nädalal lähen nänni külge saama - nendel autodel on lihtne kaugkäivitus aktiveerida, saan töö käigus ka uued puldid, vanad puldid on natuke kulunud aga töökorras aga igaks juhuks võiks olla 2 uut koos mõne lisanupuga. :)
Aga sellest siis, kui on tehtud.

Teisele pärlile proovin uue nädala jooksul ülevaatuse ka ära teha ja natuke sõita. Istub teine nukralt muidu..


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 09 Nov, 2023 22:05 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Kuna siin foorum ikka väga vaikseks jäänud, siis ma veel mõne rea kirjutan..

Brünetile sai siis mõned uued tükid ostetud.
Esimese asjana kojamehed, sest küljesolevad küll pühkisid rahuldavalt aga raisad hakkasid põrisema, kui vihmake vähemaks jäi. Paduvihmas ei suutnud nad enam jällegi klaasi vastu end hoida.
Vahetasin ühe tagatule välja, sest vesi ronis sisse, oli ka pisiasi.

Pärli alt võtsin veljed ja rehvid ja tõstsin brünetile. Pärl sai omakorda facelifti veljed, mis tõsi, ei ole paraku parima värvikihiga. Sama põhjus oli kunagi Magnumi veljed ära pritsida ja üle maalida.

Siis tuli sõber ideega lagedale, et kodeeriks selle auto segaseks.
Panin kinni TPMSi, samas aktiveerisin hunniku asju, lisaks aktiveerisin ka distantskäivituse. Diiselmasinal megahea lisa, eriti kui auto pargib akna all.
Juhend on netis täitsa leitav, mis tegema peab.
https://appcar-diagfca.com/en/diy/remot ... 2009-2010/
Arvutiga aktiveerimine on teine teema ja sellesse ma ei lasku, sest kõik arvutid ei ole ühesugused ja eeldavad mingil kujul ametliku litsentsi omamist, et saada üldse ligipääsu tarkvarale, mina pidin raha välja käima natuke. Asja plusspool on PIN kood, mis tasuks omale üles kirjutada edaspidiseks.
Igatahes on nüüd valmidus tagurduskaameraks ja mõneks vidinaks veel. 2 nupuga Euro puldid vahetasin nüüd US tüüpi pultide vastu. Vaikimisi on kõik puldid juba aktiivsed, ehk siis sama pult on ju ka Voyageril, jne. On vaja vaid nuppe õige konfiga. Mul ei olnud enne ka paanikanuppu, nüüd on.
Tellisin pulli pärast USAst ka camouflage mustriga 2 pulti, kodeerin need ka ära, on natuke julgem. :D

Jahedamate ilmadega on tekkinud selline huvitav anomaalia, et kiirendades ja gaasi lahti lastes on värin, eriti tunda u 30km/h. Nagu ABS rakenduks. Vahel ei tee hommikul, aga teeb õhtul. Vahel teeb koguaeg. Mootor soojaks saab, siis kaob ära. Või kui lasen auto käima hommikul ja u 5 minutit käib, on ka sõit värinavaba.
Olen tutkinud interneti ja asju, aga peab enne vist ise arvutiga sõitmas käima, et aru saada. Tundub, et magnetvööd tagumistel pooltelgedel on hapud.. Pärl teeb sama asja. Aga ei ole ainult diisliga seonduv mure, USAs paljud Hemi omanikud sama probleemi ees, kes on lasknud kasti remontida jne, aga probleem ei lahene.
Mul 168 000 juba ees, teen kõigepealt kastiõli ja adaptsioonid ja siis vaatan edasi. :)
Nüüd on vaid küsimus õlis.
Magnumiga oli lihtne - NAG1 ja ATF +4
Diislil on W5J400 ja mersu õli, aga soovitatakse ikka ATF +4 panna, pidi olema libedam, ägedam, siduvam. Kes teab, andku infot, kas see Febi pakutav kõlbab kasti panna või ei, muidu läen võtan ikka ATF +4 pihku.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 28 Nov, 2023 22:16 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Nii, panen väikse märgi maha.
Pärl enam pole minu valduses, läks uude koju. :pai:

Brünett sai eile täieliku hoolduse.. Või noh, nii ma plaanisin..
Kõik filtrid ja õlid, mis pähegi tulid.
Tagasilda uus LSD õli, mootorisse, roolivõimu, pidurisse..Käigukastiga paraku jääb tulevikku, katteid eemaldades nägin roostemulle kasti õlivanni küljes ja tellisin uue vanni kohe ära. Täna jõudis see minuni, nüüd vaja oodata uut õhtupoolikut..
Panin ka uued xenon pirnid, olid sahtlis mingid nonamed juba tükk aega, 6000K, aga päris valged, pigem sinna 5000 poole. Küll tellin kunagi Philipsi whitevisionid, olen halogeenpirne ka kasutanud selle firma omi ja kestsid kauakaua Osramiga võrreldes. Nightbreaker D1S on päris krõbe ka...
Talveautona ideaalne kaaslane siiani olnud. Ronib, kus vaja, külge laseb ka, kui vaja..


LS 167 167km. :)


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 29 Nov, 2023 21:02 
Eemal
Klubi juhatus
Klubi juhatus
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Teisipäev 09 Mär, 1971 8:00
Postitusi: 2510
Tubli poiss!


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 19 Dets, 2023 22:59 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Nonii, hoidsin pikemat aega sõnu kinni, et natuke jälgida..
Aga siis lähemalt sellest kastiõli vahetusest. Nagu kribasin, siis vann saabus kiirelt, tegin ka selle mahla ära, ajasin õlitaseme paika (sellest on juttu minu Magnumi teemas, koos tabeliga.. ).
Kuna diisel 300C kasutab mitte WA580, vaid mersule mõeldud W5J400, siis kuigi samad kastid, on hüdromuhv teine ja "mersu" omal on vannil õlipunn. Hea lisa ise-enesest, mäletan veel Magnumi õlivahetus, kus ettevaatlikult sai polte lõdvemaks lastud, et tagantotsast suurem lonks välja tuleks. :D
Vann maksab 70 rubla ja läks siis filter ja õli takka.
Varasemalt enne märkasin tihti, et hommikuti sõites gaasi maha lastes tekkis nagu urin/kõrin u 35km/h, mis siis hääbus. Mida soojemaks õli läks, seda vähemaks kadus, aga mitte täielikult.
Jõudsin terve neti läbi lugeda, kuidas remonditi kaste ja vahetati asju ja ravi oli vaid paariks nädalaks, paariks kuuks... Noh, mersude häda on küll turbiinide surm aga see pigem V8 diislitel.
Vahetasin õli ära, kõik timm, järgmine hommik ikka tegi. Selge, tuleb adaptsioonid nullida.
Tegin selle ka ja kast kakles algul minuga ja siis hakkas vahetama nagu siidi ja teeb seda tänase päevani. Seetõttu ka pikemalt jälgisin, et kas mure tuleb tagasi või ei...
Hetkel vähemalt kõik OK.

Suuremad külmad saabusid ja piduripedaal hakkas põhja vajuma.Pumbates surve üleval aga nii kui pedaali vabastad, null, pedaal taas põrandas. Sõitsin nii terve nädala jälle, sest tööl oli meeletu järjekord ja oma autoni lihtsalt ei jõua..
Jälle kiire pilguheit Mopari maailma, kus heietati tüüpilisest peasilindri tihenditest. Arvasin esialgu, et vast ei ole, sest üles pumbates pedaal ära ei vajunud.
Võtsin rattad alt ja hakkasin pidureid õhutama. Tagant vasakust tuli robinal õhku. Tagumise parempoolse nipli keerasin kohe puruks.
Tellisin uue sadula ja alustasin taas õhutamist ja hoopis esipidurites oli õhk sees. Kõik tehtud, uus õli ka sees ja pidurid olemas. Vahetasin ka ees kettad-klotsid, paar sõrme olid kinni, panin need ka liikuma ja elu sai jätkuda. Peasilindri näppimine jääb tulevikku, kui see päriselt katki läheb.
Olen ennegi "profülaktikat" teinud ja kogemata täiesti toimiva asja katki remontinud...

Kuna ka gaaslahenduslamp on ameerika päritolu autodes ikka suhteliselt nigel, siis vahetatud D1S peab ilmselt ikka kõvemate asjade vastu vahetama. Noname bränd on odav ja kiire lahendus aga ilmselt soetan miskid nimekamad asjad. Üks nendest "Mammut" silti kandvatest on hakanud veidi teist tooni põlema. Aga noh, pakil on ka "kuni 6000K temperatuur". :D Justkui kõik õige.
Lisaks siis ei räägi kaugtulest.. Panin sinna Philipsi korraliku led elemendi, kollased laigud muutusid valgeteks ja veidi läks ka laiemaks, aga pimedas on selgelt näha kaugtule ja lähitule vahel olev väike must triip.
Pimedate õhtute tarbeks soetasin uue Strandsi toote:
Pilt
Kraikule ei sobi mingid kausid ega triibud ega muud väljaulatuvad osad, seega see tundus asjalik lahendus ja 1 lux 417 meetri peal on täiesti okei. Eelmisel autol oli 80cm laiune ledbar ja näitas 1lux 480 meetri peal, siis võib täitsa äge asi olla.
Ainult et saatus pani käe vahele, nädalavahetusel murdsin jala ja nüüd on teadmata ajani kõik plaanid ootel.
Õnneks oli novembris sünnipäev, kingiti igasugu autokonstruktoreid ja algajatele 6000 tükiga puslesid, saab need nüüd kõik järjepanu kokku panna... :pidu:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 12 Jaan, 2024 10:24 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Reede 12 Jaan, 2024 9:42
Postitusi: 4
Vau! Ma tahan ka kingitust :pidu2:

_________________
https://mototeam.com.ua/


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 13 Jaan, 2024 0:34 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
No Aleks, nüüd pead ootama uusi jõule. :D
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pusle jaoks läks umbestäpselt samapalju kui redelauto jaoks. 2 ööpäeva. Liimisin täna ära ja läheb seinale. Siis on vaja selle 6000se jaoks ruum leida..
Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida.
Kõigepealt head alanud seda aastat, ilm on olnud heitlik ja ma sain ka kipsist lahti, ning võisin kargud kappi tagasi panna. Taastumine võtab aega, aga saan hakkama.

Täna lahendasin kaks vana aasta probleemi:
1. Lisatuli, mis pikalt kapis sitsis, sai täna ette kruvitud.
Pilt

Pilt

Paigaldusega olen rahul. No peangi olema, ise tegin ju.
Loodisin ta otseks, et näha, kui palju ta mind segab/häirib. Laik nina ees natuke harjumatu, sest eelmisel autol oli tuli ees ninas ja u 1.5m kõrgusel maast. Aga natuke peenhäälestust ja saab paremaks. Kõige rohkem häirib lumisel teel, asfaldil, nagu pildil, ei olnud asi nii halb.
Pilt
Ca 400m on valgustatud ala.

2. Vanast aastast jäi kummitama üks mure piduritega.
Chrysler ja tema fenoolist kolvid on klassika. Isegi imestan, et 13 aasta jooksul on veel originaalid säilinud..
Õigemini mure oli selles, et pedaal kadus aegajalt põhja. Pumpad, saad jälle paar meetrit sõita. ÄRa tüütas.
Tegin õhutamise, murdsin ühe nipli, vahetasin sadula, õhutasin, kuu aega vaikust. Siis läksid ilmad külmaks ja hakkas probleem pihta.
Paar päeva enne jala murdmist hakkas jälle pedaal põhja käima, noh, autot polnud pikalt vaja ka, siis savi. Tegin vahepeal ühe õhutamise ja sai jälle nädalaks enamvähem.
Aga.. Viimase õhutamise ajal märkasin, et ka teine tagumine sadul enam ei väljuta õli. Mis siis ikka, tellimus sisse ja järgmisel päeval sadul olemas. Täna siis võtsin nõuks see probleem ka ära lahendada ja loota, et mure kaob. Muidu LX platvormi autodel on veel teinegi tüüpviga - piduri peasilinder. lootsin sisimas, et äkki asi sinnani ei jõua.
Vahetasin sadula, õhutasin, pidur null. Pedaal käib lipa-lopa.
Siis mõtlesin natuke, tuletasin meelde, kuda Kraikul see käib. Võtsin kolleegi appi pedaali tallama.
1. Õhuta vanakooli meetodil, tagaots u 10-15cm kõrgemal esiosast.
2. Otsi tester, roni ABS plokki ja teosta ABS bleeding. Arvuti paneb pumba tööle, sest ABS pumbast tõesti õhku niisama naljalt kätte ei saa. Ekraanil juhendus, milline nippel lahti keerata. Minul käskis algul avada parempoolse eesmise nipli ning siis parempoolse tagumise.
3. Kui pedaal ei tundu hea, korda punkti nr 1. Ja kõiki pidureid ma üle ei käinud, kui mulle autost hõigati, et pedaal on väga hea, siis lõpetasin. Muidu sai tehtud vist mingi 10 tiiru ümber auto kokku, iga neljanda ratta õhutamisega kadus pidur.
https://www.import-car.com/brake-job-ch ... er-brakes/
Link ka, kes tahavad veidi targemaks saada.

Hea, et ei ole SRT kahepoolsed sadulad, nende õhutamine pidi veel suurem peavalu olema. :D Aga ma alati ütlen, et kes suudab Mosse mõlemad kontuurid õigesti ära õhutada, on minu silmis kõige kõvem mees.
Kuigi ükspäev just FB turul nägin esisadulaid müügis ja korraks tuksatas.. Aga see diisel ei arenda sellist kiirust, et kiirelt oleks vaja pidama saada. Panin ette uued kettad klotsid, sellest piisab.

Igatahes tegin läbi linna risti-rästi proovisõitu ja hetkel on kõik tiptop. Magnumist on pikalt mööda ja kipun rooste minema nende Kraikudega.
-35 kraadi ei mõjunud autole kuidagi, ehk vast tegi 2 pööret tavapärase poole asemel aga käivitus koguaeg ja muretult. Kehitasin õlgu vaid, kui küsiti nõu, et Passat ei käivitu -10 juures.. :D Ostke mersu südamega kraiku.

Hetkel kohe täitub 170 000.

Lõpuks leidsin ka põhjuse, miks minu välipeeglid on suuremad, kui teistel - need on SRT peeglid. Ja originaalosad ka veel, keegi on kunagi teinud kasuliku tuuningu. kahjuks parempoolne klaas lõpetas sulatamise lepingu.
:pidu2:


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev 24 Veebr, 2024 18:50 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev 17 Dets, 2017 23:01
Postitusi: 322
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva
Mobiil: 55608255
Seoses plaanide muutusega, pean ka selle brüneti turgu paiskama..
Kes otsib usaldusväärset autot, võib ühendust võtta, aktiivset müüki veel ei tee.

Vahetasin ka nüüdseks ikkagi piduri peasilindri välja. Lisaks ühele tagumisele sadulale ka teise, ka seal tekkis probleem.
Esimesed on veel tehase omad.

171000 km täitus. Tegin ühe pika sõidu naaberriikidesse. Pika sõidu keskmiseks sain 6.4 ja peaaegu 1000km vedas välja. Minnes vähem, sest Eesti kütus on saast. Aga Varssavis tõmbasin paagi nii silmini, kui sain ja Tartusse jõudes oli 917km läbitud ja kütusetuli süttis Eestisse jõudmisel natuke peale Valgat.
Parim kaaslane siledalt maanteel.

Plaan küpseb suverattad teist tooni värvida, natuke jälle vaheldust Tartu igavasse tänavaellu. :D
Müügiplaan on seotud rohkem sellega, et mul on vaja nüüd autot, kuhu ka suur dobermann sisse mahub ning Kraiku on küll hea inimestele aga halb koertele. Ämma samojeed võib kinnitada sõnu. :D

Lisaks, Delphi kettad ja klotsid olid vist ikkagi halb mõte... Kuna need on sõitnud natuke üle 3000km, siis ma veel vahetama ei kipu aga tsipa tuimemad on, kui oleks Boschi klotsid pannud Boschi ketastega. Kogemus õpetab.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia