Tänane kuupäev Laupäev 18 Aug, 2018 23:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Laupäev 11 Mär, 2017 0:38 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2127580 Ma ei tea, kas auto24 linkida lubab, a eeltoodud lingil on minu "uus" silmarõõm.

Nagu ma juba aru sain, auto24 lingid siin ei tööta ja otse pilte sisestada ei saa. Ehk keegi aitab natuke selle teemaga, ma vanasti kasutasin hot'i teenuseid, aga viimasel ajal pole tarvis olnud ja hot.ee ka kuhugi vahepeal ära kadunud. Kuhu saaks vajadusel pilte laadida selliselt, et siin foorumis kuvada?


Aga auto hankimise eellugu:
Minu eelmine auto, MB ML400 läks lõpulikult hingusele, ilmselt peamiselt solkkütuse kasutamise tõttu. Juba ammu paljud imestasid, et miks see auto ikka veel sõidab?! Lõppkokkuvõttes võin öelda, et see on olnud tõepoolest väga hea auto, arvestades, mida sinna paaki kallati, seejuures aastaid vastu pidada, seejuures missugune dünaamika. :roll: Tõeliselt hea auto oli. Rahu tema põrmule, loodan, et tema organid aitavad veel kaua temasugustel hinges püsida.

Miks just kraisler? Seetõttu, et Mercedese kõrvale sai juba mitu aastat tagasi soetatud Voyager. Absoluutselt suurepärane auto. Temaga ei saa küll 45 kraadisest kallakust üles (ega vist tervelt ka alla) sõita, mootori ja käigukasti dünaamika on küll rohkem kui kesine, lülitid on ebamäärased, ebakonkreetsed ja ebaloogilised, kuid auto lõppkokkuvõttes on absoluutselt suurepärane!
Seega kogemus ja põhjus chrysleri hankimiseks oli olemas.

Mercedese lõpmisega seoses tahan pajatada, kui ameeriklaste fännid lubavad, veel ühe loo, seoses autost loobumisega, ehk on õppematerjaliks teistele.
Nimelt, kui ma olin juba veendunud, et ma autot normaalselt käima ei saa, otsustasin kasutada rohkelt reklaamitud "ostan sinu auto parima hinna eest" teenust.
Helistasin läbi vist kõikides kuulutusteportaalides reklaamitud numbrid. Ja tulemus on lausa jahmatav. Eranditult kõikidel nendel numbritel vastavad šaakalid, kel ei ole vähimatki kavatsust teie auto eest õiglast või vähemalt mõistlikku tasu maksta. Kogu see äri on üles ehitatud sellele, et eeldtatav müüja ei tea autost midagi ja siis on tal hea (ees)nahk üle kõrvade tõmmata. Tegelikult on see olukord ikka päris kole, ma ei tea, kas mingit aotoettevõtete liitu vmt ei eksisteeri, et natukenegi selles vallas korda luua? Minu igati korraliku, väheste mootoriprobleemidega mercedese eest ei häbenenud mitmedki "parima hinna" pakkujad teha pakkumist "üle 1000 küll ei saa maksta".
Kui klubilised pahaks ei pane, siis jätkan järgmise postitusega...




Minu jaoks oli selge see, et "uus" auto peab olema neljarattaveoline. Kuna kraisler neljarattaveolist selle ajastu turbatiislit ei paku, sai peatselt ka selgeks, et ainus võimalik variant on bensiinimootorile gaasiseade lisada. Lugesin omajagu arvustusi ja suhtlesin gaasiseadme paigaldajatega ning ratsionaalsetel kaalutlustel leidsin, et gaasiseadet autole paigaldada ei tasu, kuna eesti paigaldajad koorivad selle eest 7 nahka, mõnesaja eurone seade pannakse masinale lõppkokkuvõttes kohati rohkem kui 5x kattega, a selline kord see eesti elu on, kõik on ju rahul ja nõus sellega... Seejärel asusin otsima olemasoleva gaasiseadmega autosid. Iseenesestmõistetavalt pakkumiste arv eestis 0. Seejärel otsustasingi, et maksku, mis maksab, proovime ikkagi järgi ja leidsin üles kõik 3 eestis pakutavat Grand voyagery. Üks neist paiknes Tartus, teine Narvas ja kolmas Tallinnas, Hiiu autos.
Ning oligi otsustatud, Tartu oma kõige lähem ja odavam.


Tegin põhimõttelise vea- kunagi ei maksa autot ostma minnes ütelda, et tulen bussiga ja ostan auto ära. Minu jaoks ei maksnud see õnneks just väga palju, ses mõttes, et mul oligi plaanis auto ära osta, kuna need neljaveoliste pakkumised nagunii teab mis sagedased ei ole eestis. Seda tõlgendati paraku sedaviisi, et kui autole nagunii järgi tullakse, siis kannatab autole panna peale aku, mis vaid vaevu auto käivitada suudab. Ma tegelikult olin seetõttu auto müüja peale päris kuri, kui Põltsamaa selveri ees vaevu mootori käima sain. Kusjuures müüja oli absoluutselt teadlik sellest, et ma koos pisipojaga Tartu reisi ette võtsin ja teele jäämine oleks võinud väga ebamugavaks osutuda.

Aga üldkokkuvõttes, vaatamata paljudele "üllatustele", mida oleks võinud ja oleks igati viisakas olnud rääkida, masin mulle siiski väga meeldib ja vaatamata esimesele emotsioonile, püüda see kiiresti edasi müüa, sõidan sellega siiski lähimal ajal ise.

Tegin su lingi korda, et auto kuulutus näha oleks.
Rivo


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Mär, 2017 2:23 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
Ptk2. Gaasiseadme paigaldus.
Otsustasin, et käin puhtalt kogemuste hankimise huvides läbi selle kadalipu, mis on seotud autole gaasiseadme paigaldamisega. Legende on igasuguseid ja väga vastuolulisi, seega põlise diiselautode pidajana ei oska ma esialgu midagi kommenteerida. Kommenteerin hiljem...

Kuna autol oli juba oli gaasiseade peal, otsustasin minna seda teed, et kasutada võimalikult palju olemasolevaid komponente, ehk õnnestub midagi säilitada ja selle arvelt natuke kokku hoida.
Esimese hooga registreerisin aja gaznet'i. Paraku selgus, et sealsed härrad on harjunud vaid uusi seadmeid paigaldama ja kui tegemist on vähegi vanema seadmega, ei oska nad muud ütelda, kui "seade on tarvis välja vahetada". Isekeskis mõtlesin, et mis ajast alates nende enda paigaldatud seadmed piisavalt "vanaks" muutuvad, et nad nendega enam midagi peale ei oska hakata? Lõppkokkuvõttes, kuna gaasiseadmega tuleb ka hoolduses käia, otsustasin end igaks juhuks selle ettevõttega mitte siduda.

Lev-autogaas oli valmis selle süsteemi tööle panema, ehkki odav see just ei olnud. Vähemalt on neil niipalju kompetentsi, et oskavad ka mujal paigaldatud ja mitte päris uue gaasiseadme tööle panna.

Ma ei saa aru, kust autogaasiga tegelevad ettevõtted oma komponendid hangivad, aga nende hinnad on tavapärase e-bay hinnaga võrreldes kohati kolme- või rohkemakordsed. A võibolla see ongi tavapärane eesti elu.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Mär, 2017 3:00 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
Ptk3. Kütusekulu.
Oleks ma eales aimanud, et see tsrüsler sihuke pensiiniröövel on, ei oleks ma eluilmaski mertseedest selle vastu vahetanud. Kui u 180kW mertseedese maksimaalne kütusekulu jäi ikka 15-16l/100km kanti, siis juba esimene tankimine kraisleri poole väiksema võimsusega ja rohkem kui poole vähema suutlikkusega mootiriga, kusjuures massilt sugugi mitte kergema auto kütusekulu kujunes oluliselt suuremaks, kui 20/l100km.

Kui algselt oli minu idee ja visioon, et gaasikütuse kasutamise arvelt hoian natukenegi kokku, siis see on ilmselt vaid gaasiseadmeid müüvate ettevõtete tekitatud legend.
Hakates nüüd natukenegi kalkuleerima, siis gaasiseadme paigaldamine ja gaasi kasutamine ei tasu ära kunagi.

Gaasiseadme paigaldajad argumenteerivad end küll "kuni 45%" säästuga, kuid reaalselt on sääst oluliselt väiksem.

1. Mitte keegi gaasiseadmete paigaldajatest ei reklaami asjaolu, et nende paigaldatud gaasiseadmed hakkavad tööle vaid sooja mootoriga. See tähendab, et kõik külmkäivitused (tegelikult absoluutselt kõik käivitused, ka sooja mootoriga) tehakse bensiiniga, lülitades hiljem ümber gaasile.

Sellest tulenevalt jääb mulje, justkui gaasi kuluks jube vähe. Tegelikult ei ole üldsegi nii. Kui te liidate kokku gaasi ja bensiini kulu, siis bensiini on lihtsalt reaalselt kulunud rohkem.

2. Mitte keegi gaasiseadmete paigaldajatest ei too eraldi välja seadmete hooldusvajadust. St erinevalt autode tavapärastest kütuseseadmetest vajavad gaasiseadmed spetsiifilisemat lähenemist ja korrapärast ja kallist hooldust. Seda paraku mitte ükski gaasiseadmeid paigaldav ettevõte eraldi välja ei too, mida tegelikult võiks pidada eksitavaks infoks ja pöörata nende samade paigaldusfirmade vastu.

Minu esimene tagasihoidlik proov gaasiseadmega andis tulemuseks rohkem kui 20l/100km, mis tundub selle masina puhul täiesti ebamõistlik.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Mär, 2017 11:46 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
1997 Chrysler Voyager

Liitunud: Teisipäev 08 Jaan, 2013 21:45
Postitusi: 768
Asukoht: N 58°41'16" E 25°37'33"
Mobiil: 53639200
sain aru et sul kütuse kulu rohkem kui20 liitrit?
Kui jah siis on midagi pees et niipalju võtab

_________________
Chrysler stratus 2.5 LX
chevi van G20 5.7 smallblock
http://www.s-tuning.ee
CB kanal 8am kutsung tiku-taku


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 19 Mär, 2017 16:27 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 987
Asukoht: Harjumaa
3,3 neljaveoline vojakas peab võtma keskmiselt 13-15 sajale. Sinu omal on midagi väga korrast ära. Kulu üle 20 võib olla siis, kui talvel suure külmaga linnas ainult lühikesi otsi sõidad.
Mul esimene vojakas oli 3,8 nelivedu ja selle kulu oli 12,5 sajale, sellele autole lasin ise paigaldada tutika sedme. Teine vojakas 3,3 nelivedu ja selle kulu oli keskmiselt 15, sellel oli ostes vanem gaasiseade peal (kõige odavam ja suht niru) ja lasin seda remontida päris suure raha eest (vahetati kõik peale aju ja paagi). Öeldi, et kui päris heaks tahad, siis tuleks aju ka vahetada. Et oleks saanud veel ökomaks uue põlvkonna gaasiseadme ajuga. See liiter-paar ei omanud minu jaoks enam tähtsust.
Mõlemad autod olid mul gaasiseadmega ja rahaline kulu gaasiga sõites oli sama, nagu sõidaks bensukaga, mis võtab 6-7 sajale. Ja seda koos kõikide külmkäivitustega ja bensiini pealt töötamistega.

_________________
GMC Sierra 2500 6.5TD
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 20 Mär, 2017 12:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
Vist on jh midagi kapitaalselt korrast ära, masina dünaamika on ka ikka väga kesine, eriti suurematel pööretel on suhteliselt jõuetu. Pole muidugi võrdlusmomenti ka.

Ehk on siinse foorumi kasutajate hulgas keegi, kes lubab korra oma 3,3 liitrise mootoriga autot (vabalt võib vaid esiveoline olla) proovida, siis tean, kuidas edasi liikuda autoga tegelemisel.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 27 Mär, 2017 20:56 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev 20 Aug, 2014 9:41
Postitusi: 30
ferdinand kirjutas:
Ma ei saa aru, kust autogaasiga tegelevad ettevõtted oma komponendid hangivad, aga nende hinnad on tavapärase E-bay hinnaga võrreldes kohati kolme- või rohkemakordsed. A võibolla see ongi tavapärane eesti elu.

Pole mõtet võrrelda Ebayd ja kohalikku turgu. Sellel Ebays müüjal pole võib-olla ühtegi kulu, peale Ebyaile ja Paypalile makstava tasu. Juppe hoiab oma kodugaraazis ja tööjõukulu puudub. Võib olla uus turule tulija, kes müüb praktiliselt omahinnaga, et löögile pääseda või hoopis nii suur tegija, et saab suures koguses ostes väga hea hinnaga. Siin, kohalikul seadme müüjal ja paigaldajal on tõenäoliselt vaja ruumide renti maksta ,töömehed tahavad palka saada ja sada muud ettevõtte pidamisega seotud kulu. Seadme paigaldamisel tahaks ju garantiid ka saada, kas Ebayst ostetud jupile ja ise kokku lapitud gaasisedamele kehtib mõni garantii?

_________________
Kasutatud ja uued varuosad. Remonditeenus ja rehvitööd. Iseteenindus ja puksiiriteenus.
Härgmäe 17, Tallinn +3725290267 http://autodoonor.ee/


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 29 Mär, 2017 7:27 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede 03 Veebr, 2006 19:22
Postitusi: 818
Asukoht: Lääne-Virumaa
Midagi on Sul mootoriga paigast ära, kui selliseid kulunumbreid näitab.
Mul 3,3 ja gaasipaagiga(54L) saab sõita 400+km.
Ok, mõned külmkäivitused juurde, aga enamasti on vähemalt 20km otsad ja benakulu kuus on alla 20L.
Läbisõit kuus ca 2000+km.
Olen spordi mõttes arvutanud nii ja naa, kogukulu tuleb 6...7eur/100km.

NB: kohe ostes lasin Gaznetis tutika 4põlvkonna süsteemi paigaldada ja nulli sain 8 kuuga.

_________________
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
--------------------------------------------------------
3,3L+4,7L dailydriverid / 1L fundriver


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 16 Apr, 2017 0:21 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
Suur üllatus saabus minu õuele, kui ma, veendudes, et selline auto mulle ikkagi kuidagi ei sobi, alustasin andmete sisestamist auto24portaali.

Nimelt, sisestades kuulutust, olles seejuures nõus auto maha müüma isegi pisut odavamalt, kui ise selle sain, selgus, et autol on 6 istekohta. Tõttasin kiiresti registreerimistunnistust otsima, võta näpust- tõepoolest kuus mis kuus. Ei osanud arvatagi, et istekohtade arvuga saab ka sedavõrd jõhkralt tünga teha. Tõepoolest ei osanud seda ka registreerimistunnistuse kättesaamisel kontrollida. Otsisin seejärel ka müügikuulutuse välja, seal müüdi ikka 7 kohalist autot. Korra tekkis ka mõte, et saadan selle auto üldse tagasi a kuna nagunii oli gaasiseadmele juba enam kui 1000.- kulutatud, siis oleks üsna keeruliseks läinud kogu nende kulutuste jagamine.

Maanteeamet on küll nõus auto registreerima 7 kohalisena, kuid selle eest tuleb taas maksta. Ma ei saagi aru, mis krdi pärast ei võinud seda enne registreerimist öelda, et auto on 6 kohaline? See on ehtne pettus ses mõttes, et 6 kohalist autot ma kindlasti teadlikult ostnud ei oleks.

Kuugeldades selgub nüüd, et see masin ongi vist 6 kohaline, st sama auto varasemad müügikuulutused on kõik 6 kohalise auto omad. Ma ei oskagi nüüd seisukohta võtta, kas kasseerida registreerimistunnistuse vahetamise tasu endiselt omanikult sisse, või vormistada 7 kohaliseks järgmisel omanikuvahetusel. Ilmselgelt on 6 kohalisena auto reklaamimine ülimalt negatiivne faktor.
Üllatusi tuli veel...

Olgu see info teistele hoiatuseks. Vaadake ikka elementaarsed asjad auto juures üle ja ärge sõitke teise eesti otsa autot mitte ostma, vaid ikka vaatama.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 16 Apr, 2017 19:12 
Eemal
CHR Club
CHR Club
1999 Chrysler Grand Voyager

Liitunud: Kolmapäev 16 Dets, 2009 12:33
Postitusi: 987
Asukoht: Harjumaa
Kas su autol on viimane iste pikk pink? Kui on, siis loe turvavööd üle. Kui on pikal pingil 3 vööd, so. kokku seitse, siis saab järgmine omanik selle ARKis ilma jebimata 7-kohaliseks vormistada. Mu esimene vojakas oli reaalselt kuue eraldi istmega (viimane rida oli kaks eraldi istet), passis oli 7 kohta. Eelmine vojakas oli 7-kohaline, viimane pikk iste kolme vööga.
Teemasse ka teise nurga pealt, käisin ome eelmise vojakaga nädalavahetusel Leedus, Vilniuse IKEAs. Viimase pingi viskasime seest välja ja kõrge kuudiga haagis sappa. Neli inimest autos, rasket kaupa täis kõrge haagis taga ja tagasitulles oli 600 km keskmine kulu 19 liitrit gaasi sajale. Minu arust igati normaalne, eriti arvestades, et auto oli täis koormaga ja haagis oli vbl isegi tibake ülekaalus. Sinna sõites oli kulu paar liitirit väiksem. Tühjana sõites auto praeguse omaniku sõnul on keskmine 15-16 lühikeste linnaotstega.

_________________
GMC Sierra 2500 6.5TD
Chevrolet Express 5.7 V8
Tööl MB Sprinter
Uunikum ZAZ


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 18 Apr, 2017 21:09 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Kolmapäev 30 Juul, 2014 11:20
Postitusi: 87
Auto on reaalselt ikka 7 kohaline jh, muidu ma teda poleks ostnud, just kohtade arvu pärast jäi pacifica valikust välja. Mntamet oli nõus 7 kohalisena registreerima, aga point on selles, et selle eest tuleb maksta. A eks see ongi nii, et "odavad" asjad lähevad lõpuks jube kalliks, või teiste sõnadega, omad vitsad peksavad. :)

Kusjuures siiamaani ei suuda ma harjuda sellise pisikese võrrimootoriga. Möödasõite tuleb pmst kalendrisse kirja panna, st aegsasti planeerida, et ikka mööda saaks. Eks natuke veel läheb harjumiseks aega. Mr Green


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia