Tänane kuupäev Pühapäev 21 Okt, 2018 21:43

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev 12 Apr, 2016 10:22 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Auto omanikuks sain eelmisel hilissügisel, mil hea sõber otsustas oma paar aastat seisnud Chrysleri mulle hoovile pukseerida. Eelmine omanik on teda hellitanud ning siit-sealt kohendanud - muuhulgas on masinal all uued 16-tollised valuveljed koos uute rehvidega, sees teeb häält uus stereosüsteem ning rattaid aitab keerata uus roolilatt. Väliselt on päevi näinud värv läikivaks poleeritud ning üldkokkuvõttes võib öelda, et tegemist on edeva autoga. Seda eriti minu jaoks, kelle silmis on kaheukseline kabriolett vabaduse sümbol ning liiklusvahend, mis sobib üksildasele uitajale (või siis keskeakriisis vaevlevale pereisale).
Alguses ei teinud auto mitte mõhkugi. Aku oli õhtal ning kapoti all oli isegi süütesüsteemi kaitse prõksti otsad andnud. Peale kaitsme vahetamist ja "täku" andmist selgus, et starter ei vea. Esimesel tõmbamisel hakkas Stratus siiski juba mõne meetri järel tuksuma ning nurruv hääl andis teada, et 96kW-d arendav jõuallikas on endiselt hea tervise juures.
Starteri viisin kontrtolli ja sain selle loomulikult remonditult tagasi. Vahvad slaaviverd remondimehed olid starteri pea uueks loonud, originaalpistiku ära lõhkunud (nu pjole seljist saada!) ning peale osa tagasi kruvimist selgus, et starter ikka ringi ei käi.
Põhjuseks hoopiski korrodeerinud kontaktid +kontaktil. Massiühenduse käisin üle küll, kuid plussi ei taibanud vaadata.
Nüüd aga ootas ees uus jama - nimelt ei tahtnud auto kuidagi massilisest käiamisest hoolimata bensiini põletama hakata. Ja seda hoolimata sellest, et kütusenäidik näitas enamat kui poolt paaki. Kuna auto käivitusspreiga hetkeks käivitus, jäi süüdlaseks bensiinipump. Seda vahetama hakates otsustasin enne paagi tühjaks lasta ning oh imet - sealt tuli küll kerget bensiinilõhna, kuid aktsiisiga maksustatud vedelikku polnud seal vist tõesti enam milliliitritki järel.
Seega bensiin sisse, aku peale ja käima ta läkski. Kapoti alla sai istutatud uued küünlad ning valatud sisse uus õli.
Hetkel on auto juba ka seismisest tekkinud samblast puhtaks kasitud ning murelikuks teevad veel vaid mittetöötav spidomeeter, parem raskelt liikuv elektriaken ning kotermann, kes kolme päevaga aku tühjaks kurnab. Akna vastu aitab õlitamine, kuid spidomeetri ja voolutarbe küsimus vajavad ilmselt pikemat mõtisklemist.
Pilt


Viimati muutis Simmos, Pühapäev 12 Veebr, 2017 11:23, muudetud 1 kord kokku.

Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 14 Apr, 2016 12:54 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 16 Apr, 2012 0:40
Postitusi: 6
Elektrit sööv kotermann oli minu Stratuses ka. Mina teda üles ei leidnudki, järgine omanik lubas hoolikamalt otsida. Kõik loogilised lekkekohad said üle käidud, muretsetud (sest eestlane ikka muretseb) käivitusjuhtmed ja nii see vanake mul elas.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 18 Apr, 2016 12:04 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
bravofly kirjutas:
Elektrit sööv kotermann oli minu Stratuses ka. Mina teda üles ei leidnudki, järgine omanik lubas hoolikamalt otsida. Kõik loogilised lekkekohad said üle käidud, muretsetud (sest eestlane ikka muretseb) käivitusjuhtmed ja nii see vanake mul elas.


Enda lahenduseks on hetkel akujuhtme eemaldamine, ilmselt lähitulevikus panen massilüliti ka vahele. Kuna masin on kasutusel hobiliikurina ja seisab peamiselt enda hoovil, siis sellega väga suurt muret pole. Kuid kui auto peaks kusagil parklas nädalakese alarm peal vedelema, siis ilmselt oleks minulgi käivitusjuhtmeid vaja...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 22 Aug, 2016 9:13 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
bravofly kirjutas:
Elektrit sööv kotermann oli minu Stratuses ka. Mina teda üles ei leidnudki, järgine omanik lubas hoolikamalt otsida. Kõik loogilised lekkekohad said üle käidud, muretsetud (sest eestlane ikka muretseb) käivitusjuhtmed ja nii see vanake mul elas.


Sai tester ostetud ja kaitse-kaitsme haaval viga otsitud. Paharetiks osutus kaitse nr 15 ehk siis suunatulede/kojameeste/pesurite kaitse. Kui see eemaldada, kukub auto voolutarbimine 0,5 amprilt 60 milliamprini. Järgmisena tuleb voolusüsteemi need ringid üle kontrollida, kus kotermann pesitseb.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 24 Aug, 2016 20:03 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 658
Kojamehed ei jookse päris lõpuni tagasi ja mootor jääb pinge alla näiteks vms.

Tihti põhjustab seda just näiteks tagumine kojamees, mida harva kasutatakse.

Pane tester otse kojamehe toite ahelasse ja näed sama moodi ampritega ära kas pinge jääb peale.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 26 Aug, 2016 14:40 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
zilliver kirjutas:
Kojamehed ei jookse päris lõpuni tagasi ja mootor jääb pinge alla näiteks vms.

Tihti põhjustab seda just näiteks tagumine kojamees, mida harva kasutatakse.

Pane tester otse kojamehe toite ahelasse ja näed sama moodi ampritega ära kas pinge jääb peale.


Tänud nõuande eest! Tagumise kojamehega mul probleeme pole, sest sel mudelil seda lihtsalt ei eksisteeri. Pinges mootor võib sellist asja põhjustada küll, kontrollin millalgi üle ja annan tulemustest teada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 26 Aug, 2016 18:00 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar
2001 Chrysler Sebring

Liitunud: Pühapäev 20 Okt, 2013 18:55
Postitusi: 658
Ma tean, et sellel autol tagumist kojameest pole, see oli näide lihtsalt :) :D


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev 25 Jaan, 2017 12:23 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Väikene update:
Olen auto kallal pausidega nokitsenud juba mõnda aega. Nimelt ei funktsioneerinud masina spidomeeter, käigukastist tuli auto vabakäigul töötades kahtlast urinat ning kohati viskas muidu kena välimusega liikur kõige ebasobivamal hetkel (näiteks Peterburi maanteel 110km/h liikudes või möödasõitu tehes) viienda käigu välja.
Sai mõtiskletud ning leitud, et käigukast tuleb maha võtta ja uuega asendada. Selle tarvis sai muretsetud ka üks Neoni-nimeline doonor, millel samasugune agregaat täitsa olemas oli.
Kui kabrioletil kast maha ja lahti sai, avanes sealt selline vaade: Pilt Spidomeetri tigu käitav plastikust hammasvöö oli (teadmata põhjusel) otsustanud oma kohalt lahkuda, lisaks olid ühe võlli plastikust laagril (pole vist küll päris õige nimi) rullikud mööda kasti laiali jooksnud.

Töö käigus sai ka avastatud, et mootoripadjad on omadega täiesti õhtal. See seletas ka metalset kolksu, mis autot käivitades mootori esimestel pööretel kapoti alt kostus. Seega sai muretsetud uued padjad, uus survelaager ja igaks juhuks ka uus kiiruseandur. Kastil said vahetatud ka simmerid, käiguvahetustrossidele läksid mõlemale poole otsa uued puksid. Kullahinnaga nad küll olid, kuid üle-eelmise omaniku aiavooliku ja teibitud mutri kasutamine on minu jaoks täiesti vastuvõetamatu - seda enam, et üks isetehtud "puks" lahkus elust tiheda liiklusega linnatänaval. Kui ei jaksa autot remontida, siis käi parem jala. Mootorile paigaldasin ka uue karteritihendi, kasti kallasin Mopari NVT350 spetsõli.

Kasti eemaldamine ja paigaldamine oli iseenesest paras pornograafia. Järjekordset agregaatide vahele peitunud polti eemaldades mõtlesin ikka, et mille kuradi pärast vajan ma esiveolist suveautot - tagaveolise liikuri puhul oleks näiteks käigukasti vahetamine ikka märksa lihtsam.

Eile saabus see pidulik hetk, mil võtit keerasin ja käigukasti katsetasin. Tundus paljulubav - käigukang liikus täpselt (uued puksid), kõik käigud lülitusid, spidomeeter töötas ja kapoti all enam keegi ei urisenud.

Veel oleks vaja hankida uus esiklaas (kuradi kallis), uus tagumine sumbutipütt ja uued tagatuled, sest vasakpoolne on kergelt viga saanud. Tuledega tuleb ilmselt parajalt probleeme, sest Eestis neid suurt ei liigu.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 10 Apr, 2017 13:42 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Üks töö nimekirjast maas - uus esiklaas sai Pärnus Remit Autos kenasti ette. Summuti tagumine pütt on hetkel samuti murede nimekirjast maas. Nüüd plaanis kriitilise pilguga üle vaadata sillad ning vahetada (igaks juhuks) ka mootoririhm, sest selle iga pole minule teada.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 30 Mai, 2017 13:56 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Nüüd vahetatud ka mootori hammasrihm - vähemalt selles osas peaks saama suvele muretult vastu astuda. Jäänud siis veel valetav kütusenäidik, samuti vaatan sellega tegeledes üle ka kütusepaagi tuulutuse, sest tankimine nõuab hetkel tankuriga mängimist.
Tekkis mõte paigaldada ka pardakompuuter, sest usutavasti peaks vastav juhe armatuurlauas juba olemas olema (seal on üks juhtmeke tõesti, mille taha midagi ühendatud pole). Nii et kui kellelgi on kogemusi ja ehk ka vastav kompuutrike müüja, olen tänulik.

Lisan ka ühe pildi.
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev 17 Mai, 2018 10:06 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev 14 Dets, 2015 10:56
Postitusi: 36
Hooaeg on taas kätte jõudnud. Talvel sai vahetatud kütusepump, kütusefilter ning parandatud kütusepaagi tuulutus. Tulemuseks on näitav kütusenäidik ja võimalus autol paak tanklas murevabalt täis tankida.
Lisaks vahetasin autol küljepeeglid, sest vanad laperdasid kahtlaselt. Vahetasin ka tagumised piduritorud uute vasktorude vastu, sest vanad tundusid mulle juba kahtlased.
Täna sai esimeme paagitäis tühjaks, tanklas täitsin selle uuesti 98-ga. Miks sellega? Kuna autol on pöörded sõites nõksa madalamal, kasutan ka veidikene kvaliteetsemat kütust. Keskmiseks kuluks sain 8,7 liitrit sajale. Ma ei tea, kuidas teised arvavad, kuid minu arvates on see üllatavalt hea tulemus. No olgu - maanteed on tõesti rohkem kui linnasõitu, kuid samas on maanteest üle poole 110km/h ala. Ning linnas istun ju võrdlemisi palju ummikus.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia