Soetatud sai Chrysler Sebring Limited, 2007 a, diisel 2.0, manuaal. Ostma ärgitas kena välimus, mida võimendab muidugi toonklaas ning must velg, mis autole nagu valatult istuvad. Nägin ja kohe tahtsin. Pluss oli normaalne hind. 2012 on toodud Itaaliast Eestisse. Itaalias oleku aja kohta andmed puuduvad - avariid, läbisõit jne. Eestis olnud sellest ajast saati üks omanik ning avariivaba. Läbisõiduks ca 169 000 km. Ei tea, kas vastab tõele, loodame. Enne ostu käisin ka ülevaatuspunktist läbi, et süda rahul oleks ja põrsast kotis ei ostaks. Seal öeldi, et seisukord OK. Mida aga kommenteerin ja sooviks ka teiste arvamust (ei ole remondinõu) järgmistel teemadel:
1. Mootor teeb suht valju häält. Käivitub justkui trakats ning ka sõidu ajal on üsnagi tugev müra sisse kosta. Võrdlen VW Passatiga (2002; 1,9 TDI, manuaal), millega viimased 5 a sõitnud olen ja Passat on ikkagi energilisem ning liigub kiiremini. Chrysler tundub veidi uimasem, ei ole sellist äkilisust, mis eelmisel autol. Samuti on ka Passati puhul tegemist diisliga, kuid müra on siiski väiksem. Kui ma õigesti kursis olen, siis Chrysleril pidavat olema VW mootor. Ehk oskab öelda on see pigem plussiks või miinuseks ja kas vastab üldse tõele ?
2. Ostes ei märganud valgel ajal, et armatuuri kellade valgustus ei tööta. Muud tuled (õlilambid, akutuled jne) põlevad. Nüüd vaja arvatavasti uut inventerit. Top Partsis maksab 150 euri. Seda ma osta ei kavatse, sest lugesin, et ka originaalid ütlevad sageli poole a pärast üles. Seega tellin ebayst ja lasen selle paigaldada. Hinnaks oli ca 2-3 euri + saatmiskulu. Kui see ka üles ütleb, siis pole rahast kahju ja tellin uue
Kas on hea mõte või oskab keegi paremat nõu anda ?
3. ARKi kodulehelt auto andmete sisestamisel näitab, et keskmine kütusekulu on 5,1 l/100 km kohta (vb oli maanteel, ei mäleta). On see reaalne ? Hetkel olen maanteel min kuluks saanud 6,7 l. Passatil oli enam-vähem sama. Siiski kaldun arvama, et Chrysleri kütusekulu on suurem. Hakkan sõitma iga päev tööle ja tagasi u 80 km kokku. Loodetavasti pankrotti ei lähe. Passatiga sai vist u 2 paagiga kuus hakkama.
4. Foorumitest lugesin, et selle aasta Chrysleril on ülalpidamiskulud keskmisel tasemel, mitte liialt kõrged. See oli ka üks põhjus, miks selle auto kasuks otsustasin. Kas ka see vastab tõele ? Kui millalgi ikka šarniiride jm veerimu osade vahetuseks läheb, siis kas hing jääb ikka sisse või läheb kogu raha auto remondiks ?
Muidu olen rahul. Harjumist vajab vaid müratase ning uimasus võrreldes Passatiga. Välimuselt täpselt mulle, ei meeldi väiksed punnid, vaid massiivsemad autod
Pilt siin:
http://public.fotki.com/garnier/sebring ... 91515.html