Chrysler Club Foorum
http://chryslerclub.ee/foorum/

Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=1&t=14418
Leht 1 koguhulgast 2

Autor:  Mehis [ Kolmapäev 06 Mai, 2015 13:53 ]
Teema pealkiri:  Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Teeks siis oma masinast ka projektikohase teema.

Auto sai soetatud 2013 aasta detsembris.
Kordagi pole kahetsenud.

Nii mugavat liikurit annab otsida.

Pilt

Fikseeritud läbisõit on 32273 km selle ajaga.
Sisse valatud 2188,5 liitrit diislit.
mis teeb 6,78 liitrit per 100km.

Lisadest.

LED päevasõidutuled.
Kaua kaalusin, mitte ei soovinud mingeid jublakaid juurde monteerida, aga ka udutuledest ei tahtnud loobuda.
Samuti polnud soovi udutulesid päevatuledena kasutada.

Nii et, sai paigaldatud LED päevasõidutuled.

päevatulede sisselülitus automaatika esialgu puudub, süttivad koos süüte sissekeeramisega ja kustuvad gabariitide sisselülitamisel.

Salongi valgustus sai vahetatud LED tulede vastu.
Tagaluugu tuledesse paigaldasin 2 39mm lampi , kuna tagaluugi valgustus on hea ka õhtul lahtise luugi korral auto taga askeldades.
Ülejäänud lampidesse 1 kaupa.
Vahetamata veel esiustes olevad ja peakohal olevad tuled.
Tuledeks valisin "warm white" tüüpi lambid, kuna värvitooni vahetada ei tahtnud.
Tuli välja, et silm ei erista, mis valgustis on LED ja mis valgustis veel hõõglamp.

eks ajapikku täiendan tehtut , kui valmidus tekib.

Plaanis

Esituledesse läätsed paigaldada.

Autor:  Mehis [ Reede 08 Mai, 2015 23:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

salongivalgustusest siii paar pilti illustratsiooniks.
Salong seest - led tuled töös

Pilt

Võrdluseks - ukse lamp veel hõõgniidiga

Pilt

ja lõpuks tagaluugi valgustite poolt genereertud valgustus auto taga.

Pilt

Kasutatud lambid siit

http://www.aliexpress.com/item/10pcs-lo ... 05441.html

toon "warm white"

Autor:  Mehis [ Kolmapäev 13 Mai, 2015 21:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

teada tuntud tõde, et külma hõõglambi niidi takistus on kaduvväike. Näiteks 60W 12V esitule niidi takistus külmana on 0,16 oomi.
Seega lambi sisselülitamisel läbib lampi vool 12V / 0,16oomi = 75 amprit.
Tänu sellele põlevasd lambid läbi just sisselülitamisel.
Topeltniitidaga lampidel ( nagu H4 ) põlevad läbi lähitulede niidid. See seostub sellega, et lähituled lülitatakse sisse esimesena, ning kaugtulede niidid soojeneva tänu lähituledele eelnevalt üles.
Allpool toon ära lihtsa seadme, mis piirab lambi startivoolu 12 amprile ( 6 korda ).
Oma autole paigaldasin need seadmed kohe peale ostu.
Esitulesid selle 1,5 aasta jooksul vahetanud ei ole.

Algallikas väidab, et seade võimaldab pikendada lampide eluiga ca 10 korda.

Pilt

Takisti R1 võimsus on 5W.
Diood D3 on relee väljalülitamisel tekkiva impulsi summutamiseks.

Autor:  Mehis [ Neljapäev 06 Aug, 2015 15:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Väike update projektile.

Tegelikult juba eelmisel sügisel sai paigaldatud 1kW elektriline soojendi.

Pilt

talvise külmaga -25 on eelsoojenduse aeg ca 1,5 tundi.

Pildil on näha installeerimise koht.

soojendi ise pärit siit. Müüdi ostas hinnaga 100 Euri

Autor:  Mehis [ Pühapäev 09 Aug, 2015 21:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

update projektile

Paigaldatud 2,5" läätsed
Äitähh kasutajale merikris, tänu temale omandasin vastavad USA esituled normalse hinnaga ja just need pointisid mind vastat lahendust kasutama.
Kui keegi püüab tõeastada, et ka 3" läätsed sobivad - ärge uskuge.
Isegi 2,5" läätsede paigutamisel tekkis probleem. Nimelt ei mahtunud läätsed tegelikult tagumise reflektori sisse.SHROUD-e pidi väiksemaks lõikama.
Ka läätsede pikkus osutus suuremaks kui võimalik.Selletõttu pidi modifitseerima ka esi reflektorite kuju. Nimelt tulede kõrguse reguleerimine käib tagumise reflektori asendi muutmisega tule sees.
Ja esimest reflektorit pidi pealtpoolt eest ära lõikama selleks, et tagada nüüd tagumise reflektori külge kinnitatud läätse vaba liikumine lambi korpuse suhtes.
Üleüldiselt esitulede reguleerimiseks tehase soovituste järgi oli vajalik ka modifitseeritud esitulede asetusnurga muutmine seibide abil. Ilma nendeta jäi maksimaaleslt lakke reguleeritud valgusvihk ikkagi liiga madalaks.
pildil 2,5" läätsed paigaldatud 2,5TDi 2000 aasta mudeli esilampidesse ( need kül mitte Voyageri lambid vaid Dodge omad.).
Voyageri lambid läksid garaazhi karpi, äkki läheb vaja.
Pilt
lisaks on plaanitud lambi siise ehitaqtud 6x1W ledide kasutamine DRL asemel.
Pilt
Kogu installatsioon on tehtud nii, et originaal esitulede paigaldamine võtab aega maksimaalselt 10 minutit.

Valmidus HID jaoks on nüüd olemas - lensid on H1 lambi jaoks.

Esitulede tööpõhimõtet muuta ei tahtnud, seega lähitule/kaugtule tagasilülituse tegin lisarelee abil masina elektriskeemi muutmata.

Autor:  Mehis [ Reede 21 Aug, 2015 11:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Eile sai paigaldatud HID lambid. 35W 4300k

Sõitmisel kohe teine tunne, ninaesine ilusti valge.

Eks kui aega tekib, teen ka võrreldavad pildid kahest erinevast valgusvihust.
Enne esitulede vahetust tegin vanade tuledega pildi ette valmis.

Järgmistena plaanitud modifikatsioonid

1. Aretada tulede kõrguse elektriline reguleerimine.
2. Aretada elektrilised kütteelemendid salongi ventilatsiooni kanalitesse.
3. Aretada kliimaseadme automaatjuhtimine.
4. Esilaternate pesurid.

Järjekord ei pea olema just selline.

Autor:  hmm [ Reede 23 Okt, 2015 10:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Mehis kirjutas:
teada tuntud tõde, et külma hõõglambi niidi takistus on kaduvväike. Näiteks 60W 12V esitule niidi takistus külmana on 0,16 oomi.
Seega lambi sisselülitamisel läbib lampi vool 12V / 0,16oomi = 75 amprit.
Tänu sellele põlevasd lambid läbi just sisselülitamisel.
Topeltniitidaga lampidel ( nagu H4 ) põlevad läbi lähitulede niidid. See seostub sellega, et lähituled lülitatakse sisse esimesena, ning kaugtulede niidid soojeneva tänu lähituledele eelnevalt üles.
Allpool toon ära lihtsa seadme, mis piirab lambi startivoolu 12 amprile ( 6 korda ).
Oma autole paigaldasin need seadmed kohe peale ostu.
Esitulesid selle 1,5 aasta jooksul vahetanud ei ole.

Algallikas väidab, et seade võimaldab pikendada lampide eluiga ca 10 korda.

Pilt

Takisti R1 võimsus on 5W.
Diood D3 on relee väljalülitamisel tekkiva impulsi summutamiseks.


See on huvitav.
Samas võiks sellesse lisada ka releed, millega tuua tuledele otsevool akupealt. Sellisel juhul lisandub 1-2V "soendatud" niidile ning seega erkam valgus.

Autor:  Mehis [ Neljapäev 03 Nov, 2016 22:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

uuendan veidi tehtut.

Sai paigaldatud tagasi karterikaitse - mingi hädalukksepp oli kunagi originaali mahalõiganud - ju siis ei viitsinud lahti võtta.


muuseas, ilma karterikaitseta on kliimaseadme kompressori sidur paljas ja sinna ( ka laagrisse ) satub kõik, mis rataste alt lendab.
Logish, et kompressori selle tõttu juba vahetasin.

Vahetatud on ka muud nipet näpet, nagu näiteks paisupaagi kork, selle tihend oli juba ammu hingusele läind.

Ajutine lahendus on ka eelsüüteküünalde relee "dubleerimine".
Originaalid nimelt asetsevad ebameeldivas kohas,kus kogu vesi kapotiäärelt sajab neile kaela ( muidugi alates mingist sademetehulgast ajas).
Kuna releesid on 2, siis külmast peast "lonkamine" vahetult peale käivitust on arvatavasti just sellest põhjustatud. Igal juhul peale dulbleerimist käivitub mootor mul iga kord kohe 4 silindriga. Enne seda oli "lonkamine" tavapärane.
Iga küünal külmana tarbib kuni 14A voolu ( mõõdetud isiklikult) , releede kvaliteet on väga tähtis. Plaanis on installeerida igale küünlale eraldi relee. /( 30A)
Praegu on 2 releed 40A tk.

Ees on käigukasti ülevaatus sidurikomplekti vahetamisega seoses. Laager hakkas undama külmaga.
Loodetavasti pääsen kasti remondist. - ( kahtlus on sisendvõlli laagri kohta )

Veel plaanidest.

Kuna originaalraadio vahetamisega kadus autost kell, on plaan paigutada autosse lisaarvuti - " CCM " comfort control module Mr Green

funktsionaalsused, mis plaanis sisse progeda -

1. Kell - automaatse suve/talveaja vahetusega
2. Raadio väljalülitamine peale süüte väljakeeramist siis, kui juhiuks avaneb.
3. Peeglite kokkuklappimine peale uste lukustamist puldi abil. Uste avamisel klapivad lahti ja nii jäävad kuni järgmise uste lukustamiseni puldi abil.
4. ustelukkude avanemise puldi abil peaks vastavalt välisvalgustusele auto süütama parktuled/päevasõidu tuled.
5. parkimiskell - loodetavasti "mehhaaniline" - kuid kui prosest puudu jääb - "LCD tüüpi"
6. ...

Mitu pead on mitu pead, mida veel võiks sisse progeda "comfort control module" ajusse ?
andke teada.

Valmistamise järgselt avaldan lähtekoodi koos valmistamisjuhendiga siin....
juhiistme asendi mälu.

Autor:  Mehis [ Neljapäev 10 Nov, 2016 19:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Sai siis vahetatud sidurikomplekt.
Siduri vajutamisest sõltuv plärin on kadunud.
Siduriketta ülevaatusel järeldasime mehhanikuga, et lõgisesid vedrud.

kevadel vaatan veelkord üle kondi pumba.
See plärises enne ja ka nüüd lokaliseerub heli selles piirkonnas.

Autor:  Rauul [ Neljapäev 10 Nov, 2016 23:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Kaua aega kulus sidurikomplekti vahetusele?
Tihendid pidasid ja õli ei tilgu?

Autor:  Mehis [ Pühapäev 13 Nov, 2016 10:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Tihendid peavad.
Vahetuse aega on raske öelda, kuna muid tegevusi oli ka.
Korraga tehtud tööd

Siduri vahetus
Vahetati paar lõdvikut,
Vasak esimene sarniir,
Sillatalaga sai mängitud,
Tagumised piduriklotsid vahetatud.
Mootoritugi esimene vahetatud.
Käigukasti õli vahetatud.
Kokku 11 tundi tööd.

Autor:  Mehis [ Esmaspäev 10 Apr, 2017 10:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Ülevaatusel pidurikontrollil hakkas lekkima 1 piduriregulaator ( see , mis tagumise vasaku ratta juures on. )
Sai vahetatud mõlemad, ühekorraga ka täispikkuses piduritorud ABS regulaatorist alates.

Autor:  Mehis [ Kolmapäev 07 Juun, 2017 10:28 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

otsin kummimuhvi 4677313, mis käib kliimakompressori ja roolivüimu pumba vahele.

Pilt

pildil nr 9

pakkuge

Autor:  Mehis [ Neljapäev 13 Juul, 2017 8:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Kütuse statistika
läbitud kilomeetreid - 80 346
päevi 4541
kilomeetri maksumus 0,06 eur
diisli kogukulu 5470,58 l
keskmine kulu 6,81 l/100km

üsna rahul sellega.
Kahju, et manuaalkastiga enam voyagere ei tehta.

Autor:  Mehis [ Reede 18 Aug, 2017 13:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Chrysler Voyager 2,5 TDI LE 2000.a

Veidi tehtust

Läks hingusele parema esiamordi tugilaager, samuti vasak eisamort oli veidi märg.
Otsustasin, et tuleb vahetada mõlemad amordid ja mõlemad tugilaagrid.

Alla läksid siis amordid firmalt MONROE ja laagrid koos patjadega firmalt KYB

Kuna amortide vahetus muudab silla geomeetriat, siis sai tehtud ka sillareguleerimine.

koguväljaminek 340 euri.

Leht 1 koguhulgast 2 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/