Tänane kuupäev Reede 29 Mär, 2024 2:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Neljapäev 25 Sept, 2014 14:42 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Ostsin endale juunis elu esimese diisel auto.
Tegemist on siis lühema variandiga, millel passi järgi 6 kohta. Tean, et enamus Voyasid on 7-kohalised, aga mulle meeldis, et kõik istmed on suured kapteniistmed ja viimast rida saab eemaldada ka poole kaupa. Varustustase "Comfort" ei ole küll laialt kajastust leidnud, aga põhimõtteliselt on siis tegemist baasversioonist paremini varustatud versiooniga. Olemas on: Nahksisu, kliimaautomaatika, püsikiirusehoidja, pardakompuuter, teisaldatav keskkonsool, liigutatavad laelaekad (hea sõna), köetavad esiistmed, juhiiste elektriliselt liigutatav, tagurdusandurid, Webasto lisasoojendus ja üsna hea häälega CD-raadio.
Ostes tunnistas müüja ausalt, et tuleks teha hammasrihmavahetus, kuna 200000 on ületatud. Ise märkasin ka narmendavat lamerihma. Samuti selgus käivitamisel, et see nõuab paari katset, aga panime selle halva aku süüks.
Peale ostu läks auto kohe kõikide rihmade- õlide- veepumpade- ja filtrite vahetusse American Beautysse. See lisas muidugi meeldiva tonni auto turuväärtusele, aga vähemalt tean nüüd kus ja millal midagi vahetatud on. Kaks päeva hiljem autot kättesaades loeti ette ka veel leitud hädad: piduriklotsid-kettad, üks rooliots logiseb ja webasto torud põhja all ussitavad. Lisaks öeldi, et ilmselt pole see Webasto ammu enam töötanud ja pole tõenäoliselt korras. Irooniana mõjus see, kui sealsamas salongi ees käivitades hakkas juhipoolt põhja alt sinist paksu suitsu tulema. Esimene hetk tümbas junni jahedaks, et nüüd läheb põlema... Aga juhuslikult sel hetkel möödunud rokkarivälimusega taat ütles mu ehmatanud nägu nähes, et see on normaalne, et see on see webasti, mis end niiviisi tühjaks köhib. Veidi rahunenuna märkasin ka armatuuris kollast noolekestega märgutuld. Ise olin siis jube rahul, et nüüd kõik olulisemad asjad korras (peale pidurite muidugi). Samas jäi närima kahtluseuss varjatud vigade kohta.
Ega need end kaua oodata lasknudki... Rooliotsa vahetama minnes näitas tehnik, et roolilatt on märg, kui eemaldada kummist kate. Olin juba eelnevalt siit foorumist lugenud, et see üsna tavaline viga on. Järgmisel päeval märkasin, et parema ratta juures õlilaik on.
Remmoni mehed arvasid alguses, et saab selle lati taastada, aga hiljem selgus, et sinna augud ikka sisseroostetanud ja peab paigaldama uue. Rahakotile see muidugi rõõmu ei teinud.
Uue roolilatiga sõitsin siis suvisele Eesti ringreisile. Väga võis rahule jääda sõidumugavusega. Ka kütusekulu oli üsna okei (trassil u. 7 l/100km.). Ja saundiga.
Peale trippi otsustasin ikkagi vahetada tagumised pidurikettad-klotsid, kuna need tegid koledat häält. Sai neid veel mitu korda lahtivõetud uuest, kuna pidurisadula tihvtid olid päris rokased ja klotsid kippusid kriiksuma. Samuti tuli peksta supporti ja sadulat üsna kõvast, et eemaldada sinna kogunenud roostekiht (üsna mitme millimeetrine).
Nüüd hiljaaegu külastasin Autoeksperti, et vahetada esimesed kettad-klotsid. Tegid töö ära, 86€ küsiti raha ja veits hiljem avastasin, et rool tudiseb. Seda ka väga väikse kiirusega (20-30 km/h). Kuna nädalaga tekkis esivelgedele must tolmukiht, siis lähemal uurimisel selgus, et parema ketta pind on tumesinakaks hakanud tõmbama. Peab sinna tagasi minema mölisema, selle raha eest võiks ikka sadula tihvtid ära puhastada ja määrida, poleks paha ka silindri olukorda uurida.
Veel vajab korrastamist Park Assist, ehk siis tagumised parkimisandurid. Mul on kahtlus et üks neist on läbi, kuna sellel on nähtav sügav täke. Samas sain targemaks service manualist, et kui üks andur ei tööta, siis ei tööta kogu süsteem.
Ebay-st saab uue anduri u. 65€ eest. Samas kuradi lammutusemehed küsivad 35€. Ma ei olnud nõus sellise junni eest seda raha maksma ja tellisin originaalvaruosa AliExpressist 18.50€ ja ilma saatekuludeta.
Samuti viskas üle see, et paar päeva seisnud auto käima ei tahtnud jääda. Panin selle ikkagi kahtlase aku süüks ja õigesti tegin, sest Kadaka teel ühes putkas müüb üks taat Varta akusid. Sõitsin sinna taat pani testri peale ja ütles et 28% on alles mahtuvusest - ehk siis per**es kui pootsmanni suvivili. Nüüd on autol peal uus Varta Silver aku ja käivitub paugust.

Pilt kah:
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 29 Sept, 2014 15:15 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Minaeitea, nüüd tossab tühikäigul veidi, ennem nagu polnud. Ei tea kas s**t kütus? Tankisin mingis Hermeliinis Iru mäe peal.
Samas häirib see lärm mootori ikkagi. Ei tea kas keegi oskab siin soovitada mõnda diislitele spetsialiseerunud remondikohti?
Laseks asjatundjatel üle vaadata, oleks süda rahul...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Okt, 2014 14:26 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Lisan siis mõned pildid veel:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 06 Okt, 2014 14:37 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Kuigi juba hammasrihma vahetusel öeldi, et põhja all oleva Webasto torud on tugevalt korrodeerunud ja hakkavad ilmselt läbi laskma, ei pööranud ma sellele eriti tähelepanu, aga nüüd avastasin, et seal veidi tilgub tõesti ja seda otse summuti toru peale.
Ehk siis pean hakkama otsima odavat torutöökoda, mis suudaks selle vea eemaldada.
Samas on siin inimesed rääkinud, et need torud asendatakse hoopis voolikutega. Äkki on siin keegi kes seda on ise teinud? Kuna kolm toru jookseb üle summuti, siis minu küsimus on: kui nad asendada voolikutega - kas sumps seid sulatama ei hakka?
Samas peaks ka Webasto summuti kõri ära vahetama, see on täiesti läbipõlenud.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 07 Nov, 2014 15:04 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 29 Apr, 2013 12:28
Postitusi: 27
kas Sul hakkas ka vingulõhna sisse ajama


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede 07 Nov, 2014 16:38 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Pühapäev 22 Sept, 2013 18:58
Postitusi: 230
Asukoht: Tartumaa, Nõo
Mobiil: 53364298
Kui mul vingu sisse ajas, oli väljalaske kollektor pooleks, võinoh, mitte päris, üks koht hoidis veel koos...


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Nov, 2014 15:50 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Ühesõnaga:
Kuna mu autol on katalüsaator eemaldatud, otsustasin sotti saada sellest EGR klapist.
Tulemus järgmine - Service Manualis on kõik valesti. Seal on öeldud, et mõlemad motorid nii 2.5 kui 2.8 on ühtemoodi ja EGR klapp asub mootori taga turbo juures. Tegelikult minu autol asub ta hoopis mootori ees sisselaskekollektori küljes.
Ehk siis siin pildil näha kapotialune, kui kate mootorilt eemaldada.
Pilt
Siin siis näidatud läbipaistvate nooltega vaakumi jooksusuund.
Samuti ei koosne 2.8 CRD EGR ainult EGR klapist, vaid ka nn. "throttle"-ist ja mõlemil oma solenoid, mis neid avab/sulgeb.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Nov, 2014 16:12 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Numbritega siis tähistasin ära mõlemi solenoidi vaakumi pordid.
1) (Kollase kummilutiga) See port on siis vaakumi sisend antud solenoidile.
2) (Musta kummilutiga) See ühendab siis EGR-i solenoidiga. Enda autol blokeeritud kruvi ja kummipaelaga hetkel.
3) Ilmub nähtavale siis kui ülemised vollad eemaldada. Esimesel hetkel tundub olevat pime,aga tegelikult kui ta eemaldada, siis selgub, et tegemist on plastikkattega tillukese õhufiltriga, ehks siis vajadusel tõmbab solenoid siit õhku. Minu autol oli see poroloon, mis seal sees on, ära söestunud, nii et blokeerisin selle pordi.
4) (peenem voolik) Vaakumi sisend throttle solenoidile.
5) (Jämem voolik) Ühendab throttle-it ja solenoidi. Minu autol blokeeritud hetkel.

Tulemus peale vaakumportide blokeerimist - mootor natsa vaiksem ja maantee peal näitas kompuuter enneolematud 7,1 l/100km kütusekulu. Linnas 11l/100km, mis on ka päris hästi.
Pussuhaisu tuleb nüüd sumpsist rohkem muidugi.
Panen siia ka selle EGR klapi pildi, et veits selgem, kus mis on:
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 11 Nov, 2014 16:24 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Olari ja Baxxter, ajab küll vingu sisse, kui webasto käivitub. Kahjuks selle vastu aitab selle webasto sumpsi tahapoole viimine torujupiga ainult.

Samas on siginenud ka ilmselt seoses langenud temperatuuriga probleem - kui auto on üle päeva seisnud, siis esimesel käivitusel köhib ja putrab ja summist tuleb ka sinakat suitsu umbes 20 sekundit. Kui mootor juba päevas korra on käivitunud, siis läheb paugust ilusti käima.
Igaks juhuks vahetasin kütusefiltri (service manualis jälle valesti - seal oli öeldud, et filter kütusepaagi juures, tegelikult mootori ees käsipumba küljes, samuti pole sellel autol madalsurve pumpa. Kogu töö teeb ära kõrgsurvepump. Allpool ka foto käisipumbast).
Aga see ei aidanud. Järgmiseks peab vist eesüüteküünlad üle vaatama ja "Fuel Rail Pressure Relief" klapi ära vahetama.
Kas on kellelgi kogemust eelsüüteküünalde katsetamisega?
Pilt


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev 08 Juun, 2015 22:13 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Neljapäev 22 Mai, 2014 23:39
Postitusi: 36
Nüüd on siis läinud aega ja nii mõndagi on vahepeal juhtunud.
Eelmisel aastal juunis selgus, et Voja roolilatt on märg ja tilgub. Raske südame (ja kukruga) seadsin sammud Remmon OÜ-sse.
Seal tuli välja, et all olevat roolilatti ei ole võimalik taastada, kuna on kulunud üle piirväärtuste. Lahenduseks pakuti tehasetaastatud roolilatti Delco, mis küll kallim, kuid pidi olema kindel lahendus.
Nüüd siis märtsis sel aastal, kui läksin autole kevadhooldust tegema, selgus et roolilatt jälle märg. Remmonist aga öeldi, et tegelikult on selle lati garantii 6 kuud. Tegi küll pilti ka ja lubas selle maaletoojale saata, et äkki ikka võtavad ette aga vastuseks sai järgmise kirja:
"Tere Maido, jah roolilatid on tõsine probleem, küll hakkavad kolisema , küll lekkima - pole veel leidnud kvaliteetset B-osa pakkujat. Meie anname oma müüdud toodetel garantii 6 kuud. Terv Priit Piiriste 5049174 TopParts."
Ehk siis olen mina, tarbija see loll kes jälle kirikus peksa saab. Raha käes ja garantiiaeg möödas, siis on hea targutada, et ja kahjuks on sitad osad.
See näitab järjekordselt Eesti Autoteeninduste ja varuosamüüjate taset.
Ma usun, et ükskord tuleb Teile tagasi, mida teistele teete.

P.S. Huvitav, et Delco ise vastas minu järelepärimisele, et nemad pakuvad oma toodetele 2-aastast garantiid.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev 09 Juun, 2015 12:02 
Eemal
Kasutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev 23 Nov, 2011 15:47
Postitusi: 152
Asukoht: Ida-Virumaa
Tarbijakaitseamet väidab, et pretensioonide esitamise aeg on 2 aastat (st võiks lugeda garantiiks), sõltumata sellest mida müüja ütleb: http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarb ... agastamine

Iseasi, kuidas vaielda müüjaga antud teemaga.

_________________
GV 2002a 3.3 V6 128kW AWD Limited.


Tagasi üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev 03 Jaan, 2016 3:59 
Eemal
Kasutaja

Liitunud: Esmaspäev 16 Nov, 2015 23:32
Postitusi: 7
Kas blokeerisid nii musta kui ka kollase lutiga otsad?
Kas tead mis juhtub kui blokeerida ainult kollane või mis juhtub kui blokeerida ainult must?
Pole päris 100% täpselt aru saanud, milleks see blokeerimine üldse kasulik on?

Saan aru, et ta vist siis ei lase õhku peale?

Asi selles, et mul arvuti näitab veakoodi P0403
http://www.obd-codes.com/p0403

Mis peaks olema siis solenoidi probleem.

Tänan nõuannete ja vastuse eest.


Tagasi üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 56 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Hüppa:  
cron
POWERED_BY
Chrysler Club Estonia