Aastake peaaegu jälle möödas, aga auto liigub endiselt. Teeks ülevaate vahepealsetest remonttöödest.
Lisaks välimistele rooliotstele vahetati kevadel ära ka sisemised rooliotsad ja konstanteeriti fakti roolilati loksust, aga see pole häiriv ja esialgu vahetama ei hakka. Pärast igasugu esisilla töid lastes häirivat viltust rooli sillastendis reguleerida tuli välja, et jooksu ei saagi õigeks, kuna tagumiste vedrude puksid kulunud ja tagasild ei lase jooksu paika panna. Kui hästi mõelda, siis viimased 3 aastat on päris palju saanud käru veetud ja samuti ka paar korda lubatud järelhaagise massi ületatud, seega pean seda normaalseks kulumiseks. Pärast tagasilla pukside vahetust rool jälle ilusti õige ja roolimine lust.
Suvel hakkas pihta probleem piduritega. Lõuna-eestisse sõites kohale jõudes oli tunda natuke piduriklotside lõhna. Tehes kohapeal lühikesi otsi ja pidureid jälgides oli kõik korras - miskit kuumaks ei läinud. Sõites tagasi Viljandi poole kontrollisin poolel teel jälle - kõik korras - kettad täitsa jahedad. Mustla asulas on teel kaks väga laia lamavat politseiniku - sõites nendest üle ühe kuulsin järsku väga kriuksuvat heli, mis mõne meetri järel kadus, kuid mõne kilomeetri pärast taas tekkis. Kontrollimisel selgus, et vasak tagumine ketas järsku kuumaks läinud. Õnneks oli autos olems umbes liiter sidrunimaitselist joogivett, millega siis üritasin ketast jahutada. Kuna Viljandi polnud enam kaugel, lootsin ikkagi oma jõududega kohale saada - pidurit mitte kasutades mõni kilomeetrit sõitu ja siis jälle ketta jahutust teha. Viimase 10 kilomeetri läbimiseks kulus pea 2 tundi ja lõppes asi ikkagi kilomeeter enne Viljandit abi kutsumisega, kui ketas oli punane nagu vormelitel ja vesi otsas. Abi oodates panin mõtte tööle - miks L.Eestis samuti läks ketas kuumaks, aga vahepeal kadus probleem ära ja miks üle poole tee sain sõita ilma probleemideta. Natuke enne probleemi tekkimist oli ühine nimetus kerge raputus koos pidurdamisega - ühel juhul lamav politseinik ja teisel juhul raudtee ülesõit. Selge, et pidur jääb peale pidurdamisest ja kergest raputusest, sest vahepeal pidurdades pidur peale ei jäänud. Aga jäi küsimus miks vahepeal probleem ära kadus. Ja selle lahendus oli tagurdamine!!! Peale esimest korda probleemi avastamist pidin kohe tagurdama ja enam probleemi järgmise raputuseni polnud. Selge - kohe väike tagurdus ja sõitsin selle piduriga veel ilma probleemideta pool nädalat. Lõpuks klotse vahetama hakates selgus ka põhjus - piduriklotsi kate oli keskelt pooleks murdunud ja pool kattest klotsi küljest lahti. Eks siis raputuse ja pidurdamisega lükkas selle lahtise osa ketta ja terve osa vahele kinni ja tagurdades jälle lahti. Kuid klotside vahetusega probleem veel ei kadunud - pärast klotside vahetust jäid mõlema tagumise ratta pidurid natuke peale. Asja parandas kummalegi rattale ühe vana ja ühe uue klotsi panek ning linnas lühikeste otstega midagi ei juhtunud. Aga minnes trassile läks nüüd hoopis parempoolne ketas kuumaks. Oli juba selge, et selle põhjuseks on tagumine piduri kolb, mis tagasi lükates algul liikus vabalt, aga viimased millimeetrid väga raskelt. Kuna antud mudelile saadaval 2 erinevat tüüpi piduri silindri remondikomplekte ( pea 2x hinnavahega), siis tekkiski küsimus kumb see õige on. Loomsed katsetused näitasid, et sobivad mõlemad - praegu ühelpool odavam ja teiselpool kallim, aga paigaldus ja sobivus täpselt ühesugune. Lisaks taga kunstmaterjalist kolvid, mis silindris liikuma hakkamiseks nõudsid päris jämeda liivapaberiga nühkimist.
Muuseas - sõites pidurid peal ei täheldanud kompuutrit jälgides küll tähelepanuväärset kütuse kulu suurenemist mis oleks viidanud mingile probleemile - kui, siis võibolla tõesti oli hetkeline kütuse kulu suurem 1L/100km. kohta, aga kindlasti mitte rohkem, sest seda oleksin tähele pannud.
Kuu aja pärast hakkas esisild pidurdades vibreerima ja oli selge, et ka esi piduri klotsid on läbi. Samuti oli vaja vahetada piduri kettad, sest need tahtsid vahetust juba aastaid tagasi, siis kui jamasin ABS anduritega. Samuti ostsin kohe silindri remondikomplekti, sest arvasin, et ees ka kunstmaterjalist kolvid, mis tahavad väljavõtmist ja lihvimist. Kuid ees olid hoopis metallist kolvid, mis liikusid väga hästi ja elutarkus on õpetanud, et töötavat asja pole mõtet hakata remontima. Nii et piduriklotsid pidasid minu autol vastu pea 5 aastat ja 60000 km. , aga kaua nad enne auto ostmist juba all olid, seda ei tea.
Uuel aastal sai lastud õli vahetada nii mootoris kui käigukastis ja esisilla kolks, mida pidi põhjustama õõtshoova puks aga põhjustas hoopis stabika kont, likvideeritud. Samuti sai ise aastalõpul vahetatud salongi ventilaator, mis otsustas järsku töö lõpetada.
Korraline ülevaatus sai ka läbitud probleemideta ja vahepeal otsustas odomeeter hakata näitama numbrit, mis algab 2-ga.