Heihopsti!
Vahepeal on palju vett merre voolanud ja vaatasin, et Vunts siin muudkui üksinda peab monoloogi, kui et pean ka mõne sõna oma uuest sõbrast pajatama... veel enam, et muidu on ainult 1 kasutaja ja 1 autoteema, no ma loodan, et võtate teise ringi mehe ka rõõmsalt vastu.
2020, kui Covid kanda kinnitas, siis soetasin ühe suurema 7-kohalise juraka, millega kulgesin läbi rõõmu ja valu 3.5 aastat. Ei ütle ühtegi halba sõna, aga Yukon on selline auto, et iga ootamatus maksab 1000 + käive.

Ehk siis 3.5 aasta jooksul läks kokku umbestäpselt pool auto ostuhinda sisse, et see lõpuks poole hinnaga maha müüa..

Jah, ei ärimees olen kõva, aga kere keevitasin lõpuks ära, et mitte minna kergema vastupanu teed ja makropahtli kihte lajatada.. Niiet, suur fullsize on elus ära peetud, oli äge, aga nüüd on uued ajad, uued kombed, uued mured.
Mis toobki mind tänase peategelase juurde.
Pikemat aega tõmbas mind tagasi LX põlvkonna juurde, mulle meeldis Magnumi puhul, et toona mahtusid 3 turvatooli lõdvalt kõrvuti. Tänaseks on neist jäänud üks. Tüdrukud kasvasid nii hoogsalt, et nüüd on nad kolmandas klassis, poiss on veel lasteaednik ja peab pepualust kasutama. See sai ka määravaks, et jalaruumi peaks olema. Škoda Superb on selle koha pealt väga superb aga selle miinusega, et tegu on taburetiga. Ma remondin ja hooldan VAG gruppi igapäevaselt ja no ei istu minu tagumik ka 2023 aasta mudeli istme järgi. Seega oli laual valik, kas Juku müügist saadud raha päris tuttuue sissemaksuks, või proovida õnne rontide turul. Hetkel see europorr teeb keerdkäike ja kodulaen veidi kallinenud, siis ei soovinud veel üht lisakulu esialgu ja piirdusin sellega, et vaatan, mida head siis turul on.
300C või Magnum, Charger ei mahtunud seekord minu valikutesse.
Ühte oli piisavalt, teist vaid sellised mudelid, mida juba pikemat aega müüakse ja järelikult on midagi häda. 2.7 bensukas ei tõmba kuskiltotsast ja 3.5 olid surnud hobused.
Ühe nädalavahetusega käisin läbi peaaegu kõik Eestis müüdavad universaalkered ja peab ausalt ütlema, et pooled neist vähemalt ei ole oma raha väärt, mida küsitakse.
Konkreetselt midagi mainima ei hakka, jääb iga omaniku enda südametunnistusele aga 5000 eurot küsida auto eest, kus isegi ei viitsita laagreid kontrollida või jahutusvee olemasolus veenduda..
Lõpuks jõudsin selle autoni, millel vähemalt jahutusvedeliku paak oli täis.
Pikalt müügis oli ta FBs, jälgisin, kuniks hind sobivamaks muutus ja otsustasin siis plaani paika panna.
Ega see auto pole ka lihtsat elu elanud, omanikevahetusi on rohkem, kui longerol on värve aga vähemalt paar viimast olid tõestatavad, et peresisesed, õigemini perefirma sisesed, või noh, moodsas keeles - skeemitame maksimumini. Niiet pole vaja mulle kirjutada, et "õu, ma tean seda autot ju, see on nii lappesse lastud ront". Ma tean seda isegi, et eelnevad kasutajad on seda tarbinud rohkem, kui ressurss võimaldas. Olen siiski pea 20 aastat mehaanik olnud ja mõnda asja lihtsasti ei peida.
Ega väga see ajalugu ei morjendanud, kuniks aru sain, et kere on natukene rohkem hapu, kui esmapilk näitas. Tõsta saab, karpide välised kihid on kadunud, aga sisekarbid veel kõvad ja alles. Tõsta saab teda igalt poolt. Proovin lähiajal karbid ära teha. Remontkarbiplekk maksab Poola poodides 40 eurot per külg ja peab leidma aja, et sõbrapoisil keevitus huugama panna. Ülevaatuse lõpuni on u 2 kuud, noh, hetkel ülevaataja võib nina veel kirtsutada aga proovin põhjust mitte selleks anda.
2006nda aasta lõpus sündinud, VIN alusel juba tegelikult 07 mudel.
Värvikoodi osas on kahetised arvamused - passis on hall, nime järgi Magnesium Pearl. On, mis ta on, näitusele just ei roni aga asja ajab ära. Keevitatud tagumisi koopaid ja värvitöö on leebe apelsin aga käib kah. Mõned kobrutused siin-seal, veel ära ei ehmata. Võibolla viitsin vesilihvi teha niipalju, et kannatab siledamaks poleerida.
Pisiasju, mille kallal nokitseda ja nokkida, on piisavalt aga eelmine omanik vähemalt julges väita, et auto on niipalju töökindel, et ta julgeb oma kodu ukse ees seda üle anda.
Natukene vaidleks seisukorra osas aga ei hullu - jõudsin ma temaga 255km koju sõita edukalt, maanteel rool hoidis omaette, auto sõitis omaette. No mõtlesin, et olgu, küll ükskord tööl vaatan, kui mahti tekib.
Tõmme on hea, kütusekulu meeldiv.. Aga ma pole ka diislit omanud u 10 aastat ja see viimanegi oli veel vana hea jaoturpumbaga 2.5tdi Volvo.
"Mörsu" diisel sobib sellele kerele üpris heasti, tõmme on alt juba päris tugev ja sikutab eduliselt nagu Tallinn-Moskva diiselrong oma madala jorina saatel. Boston Audio toimib ja hetkel ei kipu seda ka tuunima. Billy Idoli plaat läks kohe sisse ja mängib peris heasti.
Esiklaasis on pisuke mõra, jäi lepe, et eelmise omaniku arvel saan ka uue klaasi. Maksan vaid tööraha ja see sobis.
Kaasa sain ka lisaveljed, mis vajavad veidi puhastust ja uut värvi.
Auto sain, põles TPMS - algne väide tuksis TPMS aju kohta, ei pidanud paika. Omanik arvas, et aju on lolliks läinud. Päriselt oli tuksis üks andur, aga rattad olid sassi aetud ja kompus näitas küll et vasak esimene on 0.0 aga karjus vasakut tagumist.
Rehvid olid ka paras rämps ja tellisin kohe uued lamellid alla. Tegin ka sillastendi ja selgus, et kokkujooks oli jõhker - vasak ratas vaatas sisse 1*41', parem esimene ligi 1*. Ehk siis * on kraad. Sättisin jooksu sirgeks, ja juba teine tera.
TPMSi kohapealt - kaasas olnud velgedel olid ka vaheldumisi VDO ja Schraderi andurid.
Autol all samamoodi megamix eelmise suve hittidest.
Piiksutasin läbi kõik, leidsin mittetöötava, selle kaarega ka prügikasti saatsin. Peilisin välja töötavad andurid ja komplekteerisin ühe jooksu kokku.
2005-2008 algus on kasutatud VDO süsteemi, 2008+ mindi üle Schraderile.
Süsteemid töötavad omavahel ka, aga ühed andurid suhtlevad aeglasemalt. Ehk siis mul on praegu ka 1 päris asendus EZ Sensor, mis on väga kiire 434Mhz. siis on 2 originaal VDO andurit 434 ja 1 Schrader 433Mhz. Ja see üks ajab niipalju kelbast, et tuluke küll ei põle ja kompul on rehvinäidud ees, aga vahepeal kisab ikka Check TPMS, seda iga 20 minuti järel. Sest selline on tal selfcheck intervall.
Pisiasi, mind enam ei häiri, segas enne rohkem see tuluke ja pidev kirjake.
Autol oli ka vaid üks pult. omanik ütles, et nii kahjuks on.
Aga ei hullu, meenus, et kunagi Magnumi omamise ajal pärandas üks sõber tutika DODGE tooriku võtmepuldi. Täna selgus, et see on mul õnneks alles ja käisin Lukuproffide juures ja selgus, et jah, sobib küll, on temagi ID46 kiibiga. Lasen teisipäeval võtme ära lõigata ja kodeerivad sisse ka. Varupult on hea ja vajalik.
Nüüd otsin siis, kes Tartus või selle lähedal saaks veljed ära pritsida ja võimalusel värvida aga prits oleks esmatähtis. Teen natuke põnevamat tooni, kui tavapärased hallid-mustad-valged veljed.
Pisikesi asju on, mida näppida ja nokkida, selles suhtes auto töötab ja toimib - 304 000km täitus ka värskelt. Keskmine kütusekulu tsipa üle 8. Panin paagi täis, näidiku poole paagi pealt arvestus u 410km sõitu - tankisin peale tagasi 33 liitrit. Siin siis 260km maanteed ja ülejäänud linnas nühkimist. Kuidas see dpf osa tal peaks toimima, ma pole veel aru saanud. Laenuks võetud 2008 V70 volvo näitas mulle üle päeva, et "Sootfilter full, see manual". Ära tüütas see maanteel käimine üle õhtu.. mul ei ole ka kerge jalg, suht sisse-välja lüliti - roolis, ma ei salga, tõmban tuukrisaapad jalga. 1 septembri puhul sain ka kohe 15 eurot hoiatustrahvi.
Nagu mainisin, siis ülevaatust veel natuke on, aga vajab tähelepanu. Jõuan kõik üle vaadata ja siis vaatan, mis peale seda püha üritust saab, kas jääb pikemaks sõbraks või panen turgu.
Kliima ei töödanud samuti. Omanik arvas, et on tihendi viga. Jah, keegi *rõve, tõlkimatu sõim* on kasutanud kliimatorudel musti o-rõngaid, mis mõeldud õlitusele, mitte kliimale.
Võtsin lahti, puhastasin, panin õiged tihendid ja siis selgus kurb tõsiasi, et radikas on lilleks. Küljepealt lõhki nigu Körtpärtli särk. Olin autoga kaasa saanud radika, mis oli soetatud "igaks juhuks". Aga pakki avades selgus, et samasugune kasutatud kärakas, ka ilmselt avariilise auto pealt. Paar kõrva kõverad ja kuna lahti keerates tegin mõned poldid puruks, siis panin kõik uued kinnitused, sest sahtlis mul neid jagus. Aga üllatus-üllatus - see radikas oli külgedest väga ilus ja väikese vandumise saatel mahtus ta sinna auku tagasi, kust ma vana eest võtsin. Kindlasti ka meeles pidada, et käigukasti jahutus on kliimaradikasse viidud ja väike törts tuleb sealt välja. Kuna meil on Shelli õlid, siis S6 ATF X oli täpselt võtta, mida u 0.5L peale kallata hinnanguliselt. Täna ei olnud enam viitsimist selle temperatuuri ja tasemetabeliga mängida. Nagunii teen kastihoolduse millalgi lähiajal, siis nikutan selle õlitaseme täpseks.
Nii jutu jätkuks, et kes käsevad auto üles tõsta ja koos suure radikaga kogu kupatuse eest välja võtta, võivad minna rahus edasi. Sellel autol täiesti maas teostatav toiming, oli vaja vaid 6 polti avada ja rooliõli jahutus eest ära tõsta. Lisaks alt intercooler lahti kruvida ja küljest ära tõsta. Positiivne oli see, et cooler oli täiesti õlivaba ja puhas.
Vajalikud puhastused ja toimingud tehtud ja panin vaakumi alla u. pooleks tunniks. Reglement nõuab avatud süsteemi puhul ikkagi 45 minti, aga mul ka aeg kummist ei ole.
Ja imeväel hakkasid peale täitmist torud külma tootma. Toas meeldivalt jahe! Hetkel siis sellega läks hästi. Uue radika raha jäi alles ja masin toimib.
Kütusefiltri vahetasin ära ja seda seoses sellega, et paar päeva tagasi korra foori all seistes viskas õrnalt tahma tuppa.
Olles bemmide ja audide pealt õppinud, et ju on midagi katki, hakkasin paaniliselt otsima, sest lapsed ka nüüd autos igapäevaselt. Kahjuks otsingud lõppesid tulutult ja kliendikaebust ei saanud kinnitada. Leidsin ka foorumitest, et keegi oli avastanud, et turbo õhutoru on lahti ja ajab tahma laiali. Huvitav, minu omal oli samuti see toru turbo otsast natuke lodev. Kuna kütusefilter oli nagunii vaja vahetada, koukisin maha, puhastasin tihendi osa ja surusin ta otsa tagasi. Paremini kui enne ja kruttisin kinni.
Kas on nüüd platseebo ja mulle tundub, et ei tahma või on päriselt ka viga kadunud, sest 0 probleemi olnud sellest saati...
Anyway...
Kui kellelgi on midagi üle jäänud sellest autost või on juppe lademeis, siis ootan kirjakest huviga. Esistange ja esituled ja üldse on asju, mida ise välja vahetaks aga mis veel toimivad... Tõsi, soetushind oleks võinud olla veel veidi madalam aga noh, mitterääkimine ei ole ka otseselt valetamine ja alati on selline hall ala. Mul vähemalt hetkel väga millegi üle nuriseda pole, tuleb lihtsalt oma käe järgi sättida natuke, harjun veel diislimehe eluga. Juku sõi keskmiselt 15 sajale, tankla oli päris tihe külastus ka 124 liitrise paagi juures..
Proovin siis taaskord tihemini siia foorumisse trehvata ja nõu ja jõuga abiks olla.
Mõned pildid - ehk nüüd saan näitama, annab pusida ikka..






Kui pildid ei toimi, siis kribage. Mõtlen uue süsteemi, hetkel mugav otse telefonist linkida.
Kohtumisteni, sõbrad.
